NetCom med lik pris i Norden

NetCom med lik pris i Norden (Oslo 22. oktober 2003) Nå blir det enklere for NetComs privatkunder som bruker mobiltelefonen i Norden. Fra 5. januar 2004 innfører selskapet "lik pris" i de nordiske landene. NetCom har hatt stor suksess med sin lik-pris strategi som ble innført i mai 2001. Det betyr at kundene betaler det samme uansett når og hvem de ringer i Norge. Nå videreføres denne prispolitikken i Norden. For en mobilkunde som er i utlandet er prisene mange og svært uoversiktlige. Det er en rekke faktorer som er med på å gjøre det tilnærmet umulig å vite hva en samtale koster; hvilken operatør som benyttes, ulike takseringsintervaller, når på døgnet man ringer, om man ringer til en mobil- eller fasttelefon, om man ringer lokalt eller til et annet land samt valutakurs-svingninger. - Dette ønsker vi nå å gjøre noe med. Derfor forenkler vi prisene radikalt for våre kunder som bruker mobiltelefonen i Norden, sier Barbara Thoralfsson, administrerende direktør i NetCom. Lik pris Når NetComs privatkunder reiser i Norden, blir det fra 1. januar 2004 lik pris på alle samtaler til de andre nordiske landene. Det blir også bare én pris å forholde seg til på innkommende samtaler. Prisene er de samme uansett hvilket nordisk land man ringer til, hvilken lokal operatør som benyttes, og når på døgnet samtalen foregår. Det spiller heller ingen rolle om man ringer til en mobil- eller fasttelefon. Det innføres samtidig lik pris når man ringer fra Norge til et av de andre nordiske landene. - Sammenlignet med dagens prisjungel, tror vi dette er noe kundene vil sette pris på. Det nye prissystemet vil være langt mer oversiktlig for kunder som bruker mobiltelefonen når de reiser i Norden. Tanken med vår lik-pris politikk, er at kundene skal ha full forutsigbarhet. Kundene har krav på å vite hva varen koster, sier Thoralfsson. De nye prisene (pr minutt) Når du reiser i Norden activeTALK TALK smallTALK Kontant/youngTALK Utgående samtaler til alle nordiske land 4,50 5 5,50 6 Innkommende samtaler 2,50 3,50 4 4 Oppstartsavgift 0,59 0,59 0,59 2 Sende SMS 3 3 3 5 Når du er i Norge activeTALK TALK smallTALK Kontant/youn gTALK Til alle andre nordiske land 2,50 4 5,50 6 For øvrige priser se netcom.no. Kontaktpersoner: Lars Terje Pedersen, Markedssjef Privat 932 18 488 Guri Wormdahl, Kommunikasjonssjef 934 34 200 Fakta om NetCom as NetCom har hatt en sterk og jevn vekst siden det brøt telemonopolet i 1993, og hadde i 2002 en omsetning på om lag 4,6 milliarder kroner og et overskudd før skatt på 1,08 milliarder kroner. NetCom hadde 1 180 000 kunder pr 30.06.2003. Selskapet har ca. 720 ansatte. TeliaSonera AB eier 100% av aksjene i NetCom as. NetCom skal være ledende på mobiltelefoni og mobilt internett. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00330/wkr0002.pdf