NetCom og NRK gir deg OL på mobilen

NetCom og NRK gir deg OL på mobilen (Oslo 11. august) For første gang kan du følge sommer-OL på din mobiltelefon. Et samarbeid mellom NRK og NetCom gir deg muligheten til å følge alle øvelsene som foregår i Athen. Fredag starter sommer-OL. NRK har de norske senderettighetene og vil sende rundt 300 timer fra Athen. NRK har også laget et eget OL-magasin beregnet for mobilbrukere. Dette vil være tilgjengelig på NetComs wap-portal, og er et godt alternativ til de som ønsker å følge med på sommerlekene men ikke ønsker å sitte inne foran TV eller PC. - Mobilen blir en stadig viktigere nyhets- og underholdningskanal. Derfor er vi glade for å kunne tilby OL til våre mobilkunder på en enkel måte i samarbeid med NRK, sier markedsansvarlig Marijana Urosevic. Også NRK er godt fornøyd med avtalen. - Det mest spennende med OL-magasinet denne gangen er at vi i tillegg til resultatservice også kan tilby levende bilder til NetComs abonnenter. Dette er unikt i mobilsammenheng, sier Bjarne Andre Myklebust, som er teknologisjef i NRKs utviklingsavdeling. Mobil TV OL-magasinet inneholder en rekke tjenester. Det vil blant annet være mulig å følge NRKs sendinger direkte på mobiltelefonen. Mobil TV-tjenestene kan benyttes av alle som har en nyere mobiltelefon med videoavspiller. I tillegg vil det være ferske nyheter, resultatbørs, medaljeoversikt, NRKs sendeskjema og kjente profiler. OL-magasinet er tilgjengelig for alle mobilbrukere i Norge. NetComs kunder har i tillegg muligheten til å se dagens høydepunkter fra NRK som et resultat av avtalen med TV-kanalen. Tjenestene vil ikke koste noe utover vanlig takst for bruk av wap. Kontaktpersoner: NetCom: Marijana Urosevic, markedsansvarlig mobilt grensesnitt 928 11 150 NRK: Bjarne Andrè Myklebust, teknologisjef, utviklingsavd. 976 62 207 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no