Trådløst bredbånd effektiviserer arbeidsdagen

Trådløst bredbånd effektiviserer arbeidsdagen (Oslo 20. oktober 2004) 1. november lanserer NetCom to nye produkter som vil være med på å effektivisere arbeidsdagen. Med HomeRun (WLAN) og HomeRun Office kan NetComs bedriftskunder trådløst koble seg opp på internett med sin bærbare PC når de er utenfor bedriftens lokaler eller ikke sitter på sin faste arbeidsplass. - Vår visjon er å gjøre det enkelt å jobbe med trådløse PCer overalt. Disse to produktlanseringene er et viktig ledd i denne utviklingen, sier Barbara Thoralfsson, adm.dir. i NetCom. Trådløst bredbånd HomeRun er et av de største WLAN-nettene på det globale markedet. Avtaler med utenlandske selskaper gjør løsningen tilgjengelig 920 steder i Norden og over 10 000 steder rundt om i verden. Det vil være rundt 90 HomeRun-soner i Norge ved lansering. I januar 2005 vil tallet være økt til 210. HomeRun er et trådløst nettverk og finnes på flyplasser, hoteller, jernbanestasjoner, konferansesenter og kafèer. Datahastigheten er svært rask og er lik opplevelsen man har ved bruk av bredbånd. Det betyr at man kan jobbe effektivt selv om man ikke er på kontoret. HomeRun, som blir tilgjengelig for NetComs bedriftskunder, kommer som et nyttig supplement til de nye mobilteknologiene EDGE og UMTS. Trådløs på kontoret 1. november lanserer NetCom også HomeRun Office. Det gir brukerne en langt større bevegelsesfrihet på sin egen arbeidsplass. Skal man i et møte, kan man bare ta med PCen. Man er oppkoblet til internett uansett hvor man befinner seg i bedriftens lokaler. I tillegg til at bevegelsesfriheten blir mye bedre for hver enkelt ansatt, forsvinner også behovet for kabling. - Når de ansatte kan bevege seg fritt, så ser de raskt hvordan de kan utnytte mulighetene til å effektivisere arbeidsdagen. Sammen med Trådløs Bedrift har de bedriftene som ønsker å jobbe helt mobilt en meget god løsning, sier Thoralfsson. Mer informasjon om dekningen finner du på: www.homerun.no Mer informasjom om pris finner du på: www.netcom.no Kontaktpersoner: Rolf Paulsen, markedsansvarlig Trådløs Bedrift Data 928 85 600 Lars Ryen Mill, Produktsjef HomeRun TeliaSonera 932 240 44 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no