Netigate er tildelt ISO 27001-sertifikat

Report this content

Informasjonssikkerhet har alltid vært hovedfokuset til det globale feedback-selskapet Netigate. Nå har organisasjonen tatt det til et nytt nivå ved å bli ISO 27001-sertifiert. ISO 27001-certifieringen er et globalt anerkjent stempel, og et symbol på den høye standarden for informasjonssikkerhet virksomheten følger.

Formelt kjent som ISO/IEC 27001:20013, er ISO 27001 en internasjonal standard for informasjon- og cybersikkerhet. For Netigate betyr dette perfeksjon av prosedyrer, prosesser og retningslinjer som hjelper selskapet å sikre at de håndterer data så sikkert som mulig.

Vi har alltid vært seriøse når det gjelder sikkerhet her i Netigate. Å oppnå denne sertifiseringen, viser at vi har robuste prosesser og beste praksis for informasjonssikkerhet på plass“, sier Jonas Bredin, Chief Technology Officer i Netigate.

Bilde: Jonas Bredin, Chief Technology Officer i Netigate

Det er strenge krav for å få, og beholde, et ISO 27001-sertifikat. et krever at selskaper gjennomfører grundige risikoanalyser for datasikkerhet før de implementerer og vedlikeholder prosesser som vil fjerne eventuelle risikoer. For Netigate var det viktig at alle i virksomheten var involvert i sertifiseringsprosessen. Informasjonssikkerhet er ikke bare IT-avdelingens ansvar, men hver avdeling og enkeltperson i virksomheten har en forpliktelse til å håndtere og lagre data på en sikker måte.

Å få ISO 27001-sertifisering er en viktig milepæl for Netigate, og virksomhetens kunder. For kundene betyr dette at de kan være sikre på at deres kunde- og medarbeiderdata er sikre hos Netigate.

Pressekontakt:

Nathalie Taub

Head of Field Marketing

nathalie.taub@netigate.se

Netigate tilbyr en skybasert feedback-plattform. Tusenvis av selskaper rundt om i verden bruker Netigate til å forstå sine viktigste ressurser: kunder og medarbeidere. Netigate har ulike løsninger for Employee Experience, Customer Experience og Market Research. Netigate hjelper sine kunder med å ta faktabaserte beslutninger basert på data.

Netigate er markedsledende i Sverige. Selskapet har en stor markedsandel i Tyskland, og en økende vekst i Storbritannia, Frankrike, Norge, Finland, Østerrike, Nederland og Sveits.