BBS har utviklet Privatnettbank for Kaupthing Bank Norge

Report this content

Kaupthing Bank lanserer i dag, 19. november sitt bankkonsept i Norge med privatnettbank levert av BBS

I sterk konkurranse med andre leverandører inngikk Kaupthing Bank kontrakt med BBS om å utvikle deres Privatnettbank for det norske markedet. Privatnettbanken med BBS Teknologi er i drift fra 19. november 2007.

Leveransen fra BBS omfatter en moderne løsningsportefølje som danner basis for virksomheten til Kaupthing Bank i Norge. BBS sine løsninger skal understøtte den nye banken i forhold til kostnadseffektiv drift. Løsningene fra BBS baseres på et spekter av selvbetjente løsninger.

Norge ligger i front når det gjelder effektive og kundeorienterte løsninger innen bank og finans. - Etableringen av Kaupthing Bank har vært et krevende og spennende prosjekt. Valget av oss som leverandør er en tillitserklæring og en bekreftelse på at våre løsninger og kompetanse innen bankteknologi er konkurransedyktige, sier Bent Hansen, Forretningsansvarlig for Betalingsløsninger i BBS.

- Kaupthing Bank har ambisjoner om å vokse i Norge og tiltrekke oss kunder med god service og gode konkurransedyktige produkter. BBS tunge erfaring som strategisk samarbeidspartner innenfor banknæringen, konkurransedyktige priser, leveranser av sikker og stabil drift og evne til å skape fornyende løsninger var avgjørende for vårt valg av leverandør, sier Inger Lise Egeland, Direktør for bankvirksomheten i Kaupthing Bank.

For mer info kontakt:
Kaupthing Bank: Inger Lise Egeland, Direktør for bankvirksomheten tlf: 24 14 74 90
BBS: Stein-Arne Tjore, Kommunikasjonsdirektør tlf: 22 89 80 72/915 39 846

Om Kaupthing Bank
Kaupthing Bank er en nordeuropeisk bank som tilbyr et komplett spekter av finansielle tjenester til bedrifter, institusjonelle investorer og privatpersoner. Banken har sitt hovedkontor i Reykjavik på Island, og har virksomhet i12 land inkludert samtlige nordiske land. Kaupthing i Norge tilbyr Capital Markets tjenester, Investment Banking, Forvaltning samt Factoring og Leasing og nå også banktjenester som spare- og låneprodukter til personmarkedet. Kaupthing i Norge har 110 ansatte.