BBS kjøper virksomheten til grafisk bedrift

BBS kjøper virksomheten til Oskar Randsborg AS og Randsborg Digital AS. Kjøpet gjennomføres for å styrke BBS sitt satsingsområde innenfor fakturahåndtering.

Ola Forberg, administrerende direktør i BBS og Torbjørn Randsborg, styreleder hos Randsborg har signert en avtale som innebærer at BBS overtar all virksomhet, kunder og ansatte i 3. generasjonsbedriften Randsborg.

Familiebedriften Randsborg ble etablert i 1947 og driver i dag trykkeri- og printvirksomhet. Selskapet omsetter i 2008 for ca. MNOK 30. Det er 16 ansatte i selskapet som BBS overtar ansvaret for.

- BBS har foretatt dette oppkjøpet for å styrke kompetansen og sikre videre vekst innenfor området meldingsdistribusjon. Den virksomheten Randsborg driver i dag passer godt sammen med BBS sin eksisterende virksomhet. Innenfor området fakturahåndtering vil dette være et godt supplement for konsernets virksomhet, sier administrerende direktør Ola Forberg i BBS.

Avtalen omfatter kjøp av maskiner og utstyr og overdragelse av kundeporteføljen, samt leie av produksjonslokaler på Kolbotn hvor Randsborg residerer i dag.

Overtakelsen betinger godkjennelse fra offentlige myndigheter, og er planlagt gjennomført så snart nødvendige godkjenninger foreligger.