Elektronisk helseforsikring fra Valeo

Nå kan du fylle ut helseerklæringen og tegne din helseforsikring elektronisk. Løsningen som er levert av BBS og Reaktor tar samtidig hensyn til pasientsikkerhet og konfidensialitet. – Dette fører til mer effektiv saksbehandling både for oss og kundene sier økonomidirektør Tore Kvam hos Valeo.

Det er Valeo Helseforsikring i samarbeid med BBS og Reaktor som nå kan tilby denne tjenesten i markedet. Den elektroniske løsningen gjør det mulig for personer å fylle ut sin helseerklæring elektronisk og signere denne ved hjelp av BankID eller Buypass i forbindelse med tegning av helseforsikring. - For oss betyr dette at vi slipper papir og postgang, sier Kvam i Valeo. Dermed blir det også både raskere og enklere for våre kunder. Samtidig er hensynet til nødvendig sikkerhet og konfidensialitet i forhold til lagring av personopplysninger ivaretatt. - Heleserklæringene blir lagret sikkert i vårt elektroniske arkiv, ”TrustArchive”, sier salgssjef Lars Mikkelsen i BBS. Dette er et godt eksempel på hvordan elektronisk signatur og sikker lagring gjør det mulig å tilby en full elektronisk bestilling av helseforsikring på nett. Tidligere har man måttet skrive ut og sende inn helseerklæringene per post. Nå kan alt gjøres elektronisk. Reaktor har hatt hovedansvaret for å utforme den elektroniske kjøpsprosessen og den tekniske tilretteleggingen av BBS TrustSolution hos Valeo.