NETS utvider virksomheten til Estland

Report this content

NETS-alliansen som er ledende på prosessering av korttransaksjoner i det nordiske markedet, ekspanderer sin virksomhet til de baltiske landene gjennom kjøp av den nasjonale kortprosessoren i Estland. Kjøpet understøtter NETS’ målsetning om å bli et av Europas ledende selskaper på prosessering av korttransaksjoner.

NETS offentliggjorde i dag overtagelsen av Pankade Kaardikeskus AS (PKK), den nasjonale kortprosessoren i Estland. Dette gjør det mulig for NETS å tilby en utvidet plattform, både ovenfor lokale og regionale kortinnløsere som ser etter en samarbeidspartner, som er i stand til å levere enhetlige løsninger på tvers av landegrensene.

- Gjennom ekspansjonen til Estland går vi inn i en ny region som har store muligheter. Samtidig kommer vi nærmere vårt målbilde for 2009, som er å kunne tilby enhetlige løsninger på tvers av Norden, Baltikum, Polen og Tyskland, sier Administrerende direktør i NETS, Klaus Frandsen.

Optimalisering av kortprosessering er av vesentlig betydning for handelsbedrifter og kortinnløsere, som i økende grad etterspør prosessering av transaksjoner fra spesialiserte selskaper med internasjonale rekkevidder, som NETS. Håndteringen av over 2,7 milliarder transaksjoner årlig i Norden og Baltikum, gjør det mulig for NETS-alliansen å tilby meget konkurransedyktige og kostnadseffektive løsninger.

NETS endrer ikke den daglige driften i PKK gjennom oppkjøpet. Hovedområdet i Estland vil fortsatt være å ivareta de tidligere eierbankene Hansabank (Swedbank), SEB, Danske Bank A/S avdeling Estland (Sampo Bank).

Alle ansatte i PKK, inkludert Administrerende direktør Raivo Tinn, viderefører arbeidsforholdet og vil være sentrale i den videre utviklingen av løsningene fra PKK/NETS.