• Netwise/

Netwise får internasjonal utmerkelse av Cisco - gir ytterligere ekspansjonskraft i Europa Cisco velger Netwises henvisningssystem Netwise Contact Management 6.0 til "Application of the month" i november. Netwise styrker dermed sin stilling som ett av de ledende selskap i Ciscos partnerprogram, og forbedrer mulighetene til rask europeisk ekspansjon. Cisco har utnevnt Netwises løsning Contact Management 6.0 (CMG 6.0) for Ciscos CallManager til "Application of the month". "Vi er stolte over å bli prioritert av Cisco. Det er et kvalitetsstempel og viser at Netwises løsning er viktig for Cisco i Europa", sier Anders Wahlström, Adm.dir. for Netwise. Markedet for IP-telefoni i Europa vokser raskt, og gjennom samarbeidet med Cisco ser vi kraftig forbedrede forretningsmuligheter. Vi har allerede hatt felles fremgang på det tyskspråklige markedet. Utmerkelsen viser at Netwise Contact Management 6.0 fungerer bra sammen med Ciscos produkter, og blir kjent blant Ciscos systemintegratører på samtlige markeder. Ciscos IP-telefonipartnere kompletterer og utøker Ciscos tilbud med forretningsapplikasjoner som bl.a. høyner servicenivået og øker produktiviteten for kunden. Gjennom Ciscos AVVID-program (Architecture for Voice and Video Integrated Data) får Netwise tilgang til hele Ciscos internasjonale nettverk av kunder. Cap Gemini Ernst & Young er ett av de selskaper som har valgt Ciscos løsning CallManager integrert med Contact Management 6.0 (CMG 6.0). "Netwises Contact Management 6.0, integrert med Ciscos CallManager og Telia Dirigent, er en fleksibel og kostnadseffektiv løsning for våre konsulenter", sier Sven Forsberg, telefonstrateg på Cap Gemini Ernst & Young i Sverige. "Løsningen gjør det mulig for oss å minske våre telefonikostnader med opp til 25 prosent. Vi setter pris på at vi kommer til å kunne gjøre ytterligere store besparelser i 2004 og deretter i fremtiden, når vi dels implementerer den i alle nordiske land, dels får full effekt i Sverige." For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Anders Wahlström, CEO, Netwise AB Telefon: +46 8 446 58 18, Mobil: +46 730 552017 , E-mail: anders.wahlstrom@netwise.se Sven Forsberg, telefonistrateg på Cap Gemini Ernst & Young i Sverige Telefon: +46 8 53685411, E-mail: sven.forsberg@cgey.com Om Netwise Netwise AB utvikler og markedsfører produkter og tjenester innen det voksende området PAM (Presence and Availability Management) Netwise er en av markedets ledende leverandører i Norden. Netwise produktkonsept Contact Management (CMG) underletter den interne og eksterne kommunikasjonen i bedrifter. Konseptet gir kunder kommunikasjonsstøtte for å kunne gi rask og korrekt service, samt tilbyr et moduloppbygget og sentraluavhengig system for fremtidens telefoni. Netwise AB ble startet i 1992 og har i dag drøyt 701 ansatte. Selskapet driver forretningsvirksomhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Selskapet er notert på på Nya Marknaden på Stockholms fondbørs För mer info besøk: .www.netwise.se Les mer om Cisco på: http://forums.cisco.com/eforum/servlet/IPCApps?page=main ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/24/20031124BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/24/20031124BIT00070/wkr0002.pdf