• Network Norway/

Feilen i Network Norways, One Calls og MyCalls mobilnett oppstod da Telenor gjorde en oppdatering i sitt mobilnett

Report this content

(Oslo, 25. april 2013) Mange kunder av Network Norway, One Call og MyCall opplevde i dag problemer med å ringe, sende meldinger og bruke data. Problemet oppstod da Telenor gjorde en oppdatering i sitt mobilnett som medførte at kunder ikke kunne bruke mobiltelefonen som normalt i opp mot 7-8 timer. Som Telenors største nettleiekunde opplever Network Norway, One Call og MyCall dette som svært alvorlig.

- Dette var en svært alvorlig situasjon, og på vegne av våre kunder er vi opprørte over at dette kunne skje, sier direktør i One Call, Øistein Eriksen.

Problemene oppstod da Telenor gjorde en oppdatering i sitt mobilnett midt på dagen i dag, mens trafikken på nettet var på sitt høyeste. Denne oppdateringen ble utført uten at Network Norway ble varslet, og førte til en signaleringsstorm i nettet, som Network Norway jobbet med i flere timer for å få under kontroll.

- Vi har jobbet på spreng for å få situasjonen under kontroll. Vi var i hyppig kontakt med Telenor, men det tok nesten seks timer før vi fikk bekreftet at de hadde gjort en oppdatering i sitt nett som kunne være årsak til problemene, sier teknisk direktør i Network Norway, Geir Løvnes.

Network Norway, One Call og Mycall vil nå kartlegge omfanget av problemet og hvor mange kunder som ble berørt. Vi beklager denne hendelsen og de problemer dette har medført for våre kunder. Trafikken går nå som normalt i nettet.

For mer informasjon ta kontakt med:

Øistein Eriksen, Direktør One Call

Tlf: 413 19 385