Innovativt plaster fra 3M – et vanntett plaster som puster. Redder sommeren for aktive badeløver!

Report this content

3M har nå lansert Nexcare™ Aqua 360° plaster, et vanntett plaster som puster og som du kan dusje og bade med. Plasteret er designet med en form som dekker 360 grader rundt såret. Dette reduserer faren for at smuss og bakterier trenger inn i såret og beskytter såret på en unik måte. Både formen på plasteret, samt plasterets unike pusteegenskaper gir sårskaden et bedre miljø for å hele og gro.

Nexcare™ Aqua 360° inneholder ikke latex. Plasteret består av et tynt materiale som gir en følelse av hud. Ved korrekt påføring kan plasteret sitte på i flere dager.

«For at plasteret skal bli helt vanntett er det viktig å klebe plasteret godt til huden. Vi anbefaler derfor å gi plasteret et varmt håndtrykk på noen sekunder etter påsetting, slik at klebestoffet blir tilstrekkelig aktivisert. Plasteret fester 100% til huden når dette trykket er gjort», sier marketingleder Wenche Solmøy Sørgård i 3M Norge AS.

Dette nye plasteret fra 3M finnes i 2 utgaver. En eske med 14 strips i 3 assorterte størrelser, samt en eske med 5 stk. store plaster i Maxi størrelse. Pris pr. eske fra kr. 49,-

Spør etter NexcareTM Aqua 360o hos ditt lokale apotek.

For nærmere informasjon om produktet kan Wenche Solmøy Sørgård kontaktes på
tlf. 63 84 71 51.