Digitaliserer byggebransjen – nå tar svenske Next neste steg i Norge

Report this content

Next One Technology, Next, tilbyr et skybasert prosjektverktøy og forretningssystem for byggesektoren, og er en ledende aktør i det svenske markedet. Allerede i 2020 tok Next steget inn i Norge, da de kjøpte det norske selskapet Checkd. Nå tar Next ytterligere steg framover med lanseringen av sitt forretningssystem for prosjektadministrasjon.

I 2020 kjøpte svenske Next det norske selskapet Checkd, et digitalt verktøy for KS, inspeksjoner og saksbehandling. Siden den gang har de etablert seg som aktør på det norske markedet. Nå tar selskapet det neste steget, med lanseringen av sitt prosjektadministrasjonsverktøy i Norge.

Next tilbyr et digitalt prosjektverktøy og forretningssystem for bygg, med integrasjonsmuligheter mot blant annet kalkyle-, lønns- og økonomisystemer. Det norske markedet er langt framme når det gjelder digital modenhet, og stadig flere selskaper går over til en digital arbeidsmetode, med mobilen som viktig verktøy.

Imidlertid finnes det fortsatt mye informasjon spredt i ulike systemer og dokumenter. Det gjør det vanskelig for bedriftene å ha kontroll over prosjektene sine, og gjør at de må bruke unødvendig mye tid på administrasjon.

– Vi i Next er veldig glade for å ta steget over til Norge, og for at vi nå kan tilby det norske markedet de samme mulighetene som våre kunder har her i Sverige: Nemlig den bredeste løsningen for å håndtere alt fra mindre oppdrag til større prosjekter i én og samme løsning. Med denne satsningen håper vi å kunne være en del av å optimalisere kundenes prosjekter, spare tid og ressurser, samt øke produktiviteten i prosjektene. Vi ser frem til å skape et sterkere bånd mellom Sverige og Norge, og sammen drive byggebransjen fremover, sier Johan Jarskog, administrerende direktør i Next One Technology.

Siden markedet ser ut som det gjør akkurat nå, er det veldig viktig å skape lønnsomhet i prosjektene sine.

– Hvis du skal gjøre det på en trygg og bærekraftig måte, trenger du blant annet data som danner grunnlaget for beslutningstaking, avslutter Johan Jarskog, og understreker at det er vanskelig og veldig tidkrevende å organisere all nødvendig data manuelt.

Carlotta Granath
carlotta.granath@next-tech.com

Fakta om Next

Next tilbyr et prosjektverktøy og forretningssystem for byggebransjen, for prosjektadministrasjon, timeregistrering, økonomistyring, fakturering og tidsplanlegging. Verktøyet er utviklet i samarbeid med bransjen, for å sikre maksimal nytte ved bruk.

Next er til for de som jobber innen små og mellomstore byggefirmaer, og som ønsker å oppnå bedre resultater i arbeidet sitt, og en mindre stressende hverdag. Vår brede funksjonalitet innen forretningssystemer og prosjektverktøy gjør at virksomheten og prosjektene går smidigere, blir enklere å håndtere, og mer strukturerte. Det er noe som i seg selv skaper høyere lønnsomhet. Next har i dag over 130 ansatte med bred bransjeerfaring, og er en markedsledende aktør med 3000 kunder og 50 000 brukere i Norden og Storbritannia. Omsetningen for 2022 var på 154 millioner SEK for hele konsernet.