Fortsatt sterk, lønnsom kundevekst for Telio

Fortsatt sterk, lønnsom kundevekst for Telio

- Driftsresultat på 21,4 millioner kroner i 3. kvartal

Telio fortsetter å levere sterke resultater, og befester dermed posisjonen som en ledende leverandør av aksessuavhengig bredbåndstelefoni. Telio økte kundebasen med 5,144 netto nye kunder i 3. kvartal. Omsetningen i 3. kvartal endte på 97,1 millioner kroner med et driftsresultat på 21,4 millioner kroner.

– Vi er godt fornøyd med kundeinntaket i 3. kvartal, som sesongmessig er svakere. Vi er meget godt fornøyd med et driftsresultat på 21,4 millioner kroner. Det er en sterk forbedring fra samme periode ifjor, særlig tatt i betraktning at vi har etablert virksomhet i Sveits i år, sier Eirik Lunde, administrerende direktør i Telio Holding ASA.

Lansering av Telio Touch

Mot slutten av 3. kvartal lanserte Telio sitt nye produkt, Telio Touch, i det norske markedet. Med denne tjenesten tar Telio  hjemmetelefoni i en helt ny retning. Telio Touch kommer i en pakke som består av en innholdsrik basestasjon med en rekke nye og interessante bruksområder, og et vanlig trådløst håndsett. Enheten betjenes via en 7” stor berøringsskjerm. Bruken av Telio Touch er meget intuitiv, man trenger bare berøre ikonet for applikasjonen man ønsker å starte. Man får en unik telefon med langt bedre lyd og en rekke nyttige applikasjoner som hele familien vil benytte. Dette er mye mer enn bare rimelige telefonsamtaler, og man utnytter til fulle de mange fordelene bredbåndstelefoni har sammenlignet med dagens fasttelefon. Nyttige applikasjoner preger Telio Touch: Slå opp nummer eller tjenester via Gule Sider, sjekk været med Yr, se buss- og trikketider med Trafikanten, undersøk når favorittprogrammet sendes med TV Guiden eller se kinoprogram og filmtrailere på Filmweb. Inspirasjon til dagens middag får du med MatPrat, og ønsker du å lytte til nyheter og musikk kan du høre på nettradio eller streame musikk fra PC-en din. Produktet har fått mye oppmerksomhet og god omtale i media.

Telio fortsetter å vokse utenfor Norge. Virksomheten i Nederland har hatt en særlig sterk vekst og kan vise til en økning i kundemassen på hele 122% mot samme periode i fjor.

Selskapet lanserte sine tjenester i det sveitsiske markedet i januar, og etablerte full drift og første distribusjonsfase i løpet av første kvartal 2010. Ved utgangen av 3. kvartal hadde selskapet 2 911 kunder i Sveits.

I tredje kvartal 2010 oppnådde Telio-konsernet en omsetning på 97,1 millioner kroner mot 96,3 millioner kroner i samme periode i fjor. Omsetningen i Q3 10 er negativt påvirket av endringer i valutakurser med 1,9 millioner kroner. EBITDA var 32,3 millioner kroner (33,3 % EBITDA margin) sammenlignet med 31,3 millioner kroner i samme kvartal i fjor (32,5 % EBITDA margin). Driftsresultatet ble 21,4 millioner kroner mot 20,2 millioner kroner i tredje kvartal 2009.

(Se separat kvartalsrapport og markedspresentasjon for Q3 2010 på http://www.telioholding.no/investor_relations/reports_presentations)

E-post: eirik.lunde@telio.no