GJENNOMBRUDD FOR TELIO TOUCH

Oslo, 10. mars 2011

GJENNOMBRUDD FOR TELIO TOUCH

Telio har inngått avtale med Expert om distribusjon av Telio Touch i elektronikkjedens 180 butikker i Norge. Avtalen innebærer et gjennombrudd i distribusjonen av det nye telefonkonseptet og vil bli fulgt opp av en omfattende markedsføringskampanje.

-   Telio Touch har blant annet blitt testet i VG, Aftenposten og Teknisk Ukeblad med svært gode tilbakemeldinger. Spesielt blir den høye brukervennligheten og gode funksjonaliteten trukket frem. Gjennom avtalen med Expert vil kundene få en unik mulighet til å teste ut produktet i butikken og bli overbevist om brukskvalitetene til det nye telefonkonseptet, sier administrerende direktør Eirik Lunde i Telio.

Distribusjonsavtalen vil iverksettes i uke 10 og blir fulgt opp av en omfattende TV-kampanje som skal gå i fire uker. I tillegg vil telefonen bli markedsført gjennom Expertavisen som blir distribuert til over en million husstander i Norge.

-   Konkurransen i det norske markedet for hjemmeelektronikk er hard og Expert er avhengig av å tilby kundene kun de beste produktene for å være konkurransedyktig. Etter grundig testing av Telio Touch er vi overbeviste om både kvaliteten og egenskapene til telefonen, sier Pål Trudeng, kategoridirektør i Expert.

For ytterligere informasjon kontakt:

Eirik Lunde, CEO Telio Holding ASA, +47 4809 6964, eirik.lunde@telio.no

Om Telio Touch:

Telio Touch er et telefonkonsept med mange nye bruksområder og meget god lydkvalitet. Telefonen kommer i en pakke som består av en innholdsrik basestasjon med en rekke nye og interessante bruksområder, og et vanlig trådløst håndsett. Enheten betjenes via en 7” stor berøringsskjerm. Bruken av Telio Touch er meget intuitiv, man trenger bare å berøre ikonet for applikasjonen man ønsker å starte. Har man en samtale på basen kan den enkelt settes over til det trådløse håndsettet, og omvendt.

Nyttige applikasjoner preger Telio Touch: Slå opp nummer eller tjenester via Gule Sider, sjekk været med Yr, se buss- og trikketider med Trafikanten, undersøk når favorittprogrammet sendes med TV Guiden eller se kinoprogram og filmtrailere på Filmweb. Inspirasjon til dagens middag får du med MatPrat, og ønsker du å lytte til nyheter og musikk kan du høre på nettradio eller streame musikk fra PC-en din.

Mer informasjon om produktet og applikasjonene finnes på: