Sterk avslutning på 2010 for Telio

- Økt omsetning og 9 % økning i driftsresultat i 4. kvartal

Telio fortsetter å levere sterke resultater, og befester dermed posisjonen som en ledende leverandør av aksessuavhengig bredbåndstelefoni. Telio økte kundebasen med 2566 netto nye kunder i 4. kvartal. Omsetningen i 4. kvartal endte på 100,4 millioner kroner med et driftsresultat på 22,3 millioner kroner.

Vi er godt fornøyd med kundeinntak og de finansielle resultatene i 4. kvartal, og det samme gjelder for 2010.  Gjennom de siste 15 kvartalene har vi levert meget sterke resultater. Til tross for etableringskostnader ved virksomheten i Sveits i 2010 leverer vi det beste 4. kvartalsresultatet noen gang. Justert for virksomheten i Sveits er drftsresultatet forbedret med 11 millioner kroner sammenlignet med 2009, sier Eirik Lunde, administrerende direktør i Telio Holding ASA.

Lansering av Teliophone

En viktig hendelse i kvartalet var lanseringen av Teliophone i begynnelsen av november. Teliophone er en app for iPhone, som muliggjør høykvalitets samtaler og videosamtaler fra iPhone. Teliophone tilgjengeliggjør brukervennlig og høykvalitets standardbasert mobil viedotelefoni. Med Teliophone er det gjennom WLAN eller 3G mulig å ringe hvilket som helst telefonnummer i det tradisjonelle fastnettet og mobilnettet i tillegg til andre video- og HD terminaler i Telios nettverk (og snart i andre nettverk). Teliophone er tilgjengelig gjennom Apples norske App Store for eksisterende Teliokunder (både privat og bedrift). I slutten av november lanserte Telio også Teliophone sammen med iPad.

Telio fortsetter å vokse utenfor Norge. Virksomheten i Nederland har hatt en særlig sterk vekst og kan vise til en økning i kundemassen på hele 93% mot samme periode i fjor, og Telio har nå en kundemasse i Nederland på 42000 abonnenter.

Selskapet lanserte sine tjenester i det sveitsiske markedet i januar 2010, og etablerte full drift og første distribusjonsfase i løpet av første kvartal 2010. Ved utgangen av 2010 hadde selskapet 3941 kunder i Sveits.

I fjerde kvartal 2010 oppnådde Telio-konsernet en omsetning på 100,4 millioner kroner mot 99,2 millioner kroner i samme periode i fjor. Omsetningen i 4. kvartal 2010 er negativt påvirket av endringer i valutakurser med 0,9 millioner kroner. EBITDA var 32,4 millioner kroner (32,2 % EBITDA margin) sammenlignet med 31,7 millioner kroner i samme kvartal i fjor (31,9 % EBITDA margin). Driftsresultatet ble 22,3 millioner kroner mot 20,4 millioner kroner i fjerde kvartal 2009.

(Se separat kvartalsrapport og markedspresentasjon for Q4 2010 på http://www.telioholding.no/investor_relations/reports_presentations)

E-post: eirik.lunde@telio.no