NISSAN BEKFETER NY GT-R NISMO

• Den neste Nismo-modellen fra Nissan vil bli en versjon av merkets ikoniske flaggskip – sportsbilen GT-R vil få enda høyere ytelser
  • GT-R Nismo blir med på Nismo-laget sammen med Juke Nismo og 370 Z Nismo.
  • Den ultimate GT-R for veien

Nissan Motor Co., Ltd, der Nismo er selskapets dedikerte avdeling for høyytelsesbiler og motorsport, er i gang med å utvikle en ny gateversjon av den ikoniske Nissan GT-R med enda kraftigere motor. GT-R Nismo vil bli den tredje modellen fra Nissan som blir en del av merkets spennende og innovative Nismo-serie.

«Det ville være utenkelig for oss å utvikle en serie Nismo-biler uten å inkludere GT-R", sa Nissans CEO Carlos Ghosn. «Standard gatebil er en global superbil og GT-R sine resultater på banen reflekterer pasjonen og talentene i Nissan-teamet. GT-R Nismo vil bli spesiell og jeg gleder meg til å kjøre den.»

Takket være Sonys Gran Turismo® kjøresimuleringsspill er GT-R allerede et legendarisk navn for millioner av gamere og for motorsportstilhengere. Skyline, som har vært en suksess på banen siden 1969, har oppnådd kultstatus.

Standard 2013 Nissan GT-R ble neetopp lansert med noen design- og tekniske forbedringer basert på tilbakemeldinger fra konkurransene i fjorårets 24-timers løp på Nürburgring og suksessen i Super GT- og Global GT-seriene. Som følge av dette er bilens totale ytelse økt dramatisk, stabiliteten i høye hastigheter er forbedret og kjørekvaliteten er forbedret.

Den nye GT-R Nismo som nå er under utvikling vil være tilgjengelig sammen med standardmodellene hos Nissans spesialiserte GT-R forhandlere neste år.

Tekniske spesifikasjoner og ytelsestall vil bli kunngjort nærmere lansering.

NISMO-ånden

I hjertet av hver ny Nismo vil det finnes et DNA som er fokusert på å levere kvalitet, funksjonalitet og effektivitet under dgalig bruk, med Nismos distinkte styling, sporty kjøreegenskaper og dynamiske kapasitet.

Nissans nye serie Nismo høyytelses gatebiler vil bli bygd på de samme produksjonslinjene som standardversjonene, som, kombinert med inspirasjonen som er hentet fra flere tiår med racing og tuning-ekspertise, betyr at Nismo-merket vil tilby kunder noe ekstra. Hver modifikasjon som Nismo foretar på en gatebil vil bli funksjonell og rettet mot å forbedre veiegenskapene.

Nismo-ånden bygger på dens stolte motorsportsarv og en uavhengig teknisk filosofi. Dette vil bli reflektert i hver eneste nye Nismo-modell med effektiv ytelse, tilgjengelig og avansert teknologi og smart design - alt som ligger i Nissans filosofi om innovasjon som begeistrer.

Kontakt:

Marina Maneas Bakkum, Informasjonssjef, Nissan Norge, 90 02 13 43, mmaneasbakkum@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/no

Om Nissan i Europa

Nissan har en av de mest omfattende aktivitetene i Europa av noen av de oversjøiske bilprodusentene og har mer enn 14.500 ansatte innenfor lokalt basert design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk og salgs- og markedsføringsoperasjoner. I fjor produserte Nissans produksjonsanlegg i Storbritannia, Spania og Russland mer enn 677 000 biler inkludert mini-MPV-er, prisvinnende crossovere, SUV-er og nyttekjøretøyer. Nissan tilbyr nå 24 ulike og innovative produkter for salg i Europa og er posisjonert til å bli det viktigste japanske merket i Europa.

Om Nissan

Nissan Motor Co., Ltd., Japans andre største japanske bilprodusent har sitt hovedkvarter i Yokohama, Japan og er en integrert hovedpilar i Renault-Nissan Alliance. Selskapet har mer enn 248.000 ansatte på verdensbasis og Nissan ga kundene mer enn 4,8 millioner biler i 2011, noe som genererte inntekter på 9,4 trillioner yen (118,95 milliarder US$). Med et sterkt engasjement for å utvikle spennende og innovative produkter for alle leverer Nissan en omfattende serie på 64 modeller under varemerkene Nissan og Infinity. Nissan er en pioner innenfor nullutslipps mobilitet og selskapet skapte historie med introduksjonen av Nissan LEAF, den første rimelige helelektriske bilen for massemarkedet og vant av mange internasjonale priser inkludert den prestisjefylte prisen for Årets Bil i Japan 2011-2012 og Årets bil i verden 2011.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 165 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland.

Tags: