NISSAN QASHQAI KOBLER SEG TIL

Avansert teknologi gjør byen tilgjengelig for Qashqai Style 360

• Nissan Qashqai Style 360 fullpakket med teknologi
  • Around View Monitor og Nissan Connect kommer som standard
  • Style 360s innovasjon vises i den nye kampanjen, hvor Shazam-appen benyttes for å koble forbrukerne til informasjon om Qashqai
  • Viktige designelementer inkluderer panorama glasstak og blanke sorte takskinner og sidespeil

Helt i overensstemmelse med teknologien som finnes i den nyeste modellen av denne crossoveren, kan Qashqai-fans nå via sin smarttelefon oppleve hva 360 har å tilby.

Ved bruk av Shazam, den ledende medieengasjerende appen, kan alle som ser den nye TV-reklamen for Qashqai, gå direkte til en helt ny mobilside for 360 via mobilen.

Her presenteres bilens historikk og annet unikt innhold, bl.a. et spill hvor man kan kjøre og parkere en digital Qashqai etter tid ved hjelp av simulering av Around View Monitor, som er et innovativt system bestående av fire kameraer som gir sjåføren 360 graders oversikt over bilen. De som oppnår best tider i spillet går videre til et europamesterskap som vil kåre den mest fingernemme virtuelle Qashqai-sjåføren i Europa.

Qashqai Style 360 er full av teknologi som gjør at den kan ”kobles til” byen og omgivelsene. Med denne modellen viser Nissan at innovasjon er i høysetet.

Qashqai Style 360 kommer med Nissan Connect kommunikasjonssystem som integrerer satellittnavigasjon med lydkontroll, Apple iPod-tilkobling og Bluetooth.

Nissans General Manager for Qashqai i Europa, Ponz Pandikuthira sier: "Qashqai startet en stor trend i markedet i 2007, da den ble presentert som en kompakt crossover. Bilens dristige design og effektive urbane utseende har lenge vært en av dens viktigste suksesskriterier.  For å gjøre den enda bedre når det gjelder urban funksjonalitet, har den nyeste Qashqai Style 360 Around View Monitor som standard, noe som i dette segmentet kun kan fås hos Nissan og som normalt finnes i mye dyrere kjøretøy."

Qashqai Style 360* ble første gang presentert under bilutstillingen i Paris i september 2012, og vil komme i salg over hele Europa tidlig 2013. Den bygger på styrken til dens forgjengere i serien, som det er solgt mer enn 1,4 millioner enheter av til dags dato. Style 360 er tilgjengelig i alle motor- og drivverksalternativer, og kan både som 5-seter i Qashqai og 7-seter i Qashqai+2.

Det forventes at velkjente 1.6 dCi diesel vil være den mest populære motorvarianten. Denne inneholder stopp/start-teknologi for å oppnå lavere CO2-utslipp og som er på lave 119 g/km.

Around View Monitor er en funksjon som er spesiell for Style 360-modellene, i tillegg til sorte blanke takskinner og sidespeil, samt 18” sorte aluminiumfelger. Mørkktonede vinduer og et flott panorama glasstak kommer også som standard.

Interiørmessig finnes blant annet skinnseter, blanke sorte detaljer osv. Style 360 kommer i alle eksisterende Qashqai-farger samt som Pearl White, som er en ny farge for denne modellen.

Nissan Qashqai Style 360 er nå tilgjengelig for salg i Norge og starter på 293.000,- for 1.6 liter 117 hk med Start / Stop system.

Merknader:

• *) Denne versjonen har ulike navn i de enkelte land, som oftest "360" eller "Style 360".
  • Mer informasjon om Shazam finner du her: http://www.shazam.com/

Kontakt:

Marina Maneas Bakkum, Informasjonssjef, Nissan Norge, 90 02 13 43, mmaneasbakkum@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/no

Om Nissan i Europa

Hva er det som få Nissan til å stå fram?

Vår oppfatning er at alt vi gjør må drive innovasjon og spenning for alle: Vi tar fram uventede løsninger som leverer smarte kundefordeler og som alltid skaper overraskelse og glede for så mange mennesker som mulig.

Vi kom med første modell i crossover segmentet, med Nissan Qashqai, og gjorde småbiler spennende med Nissan Juke. Nissan handler om innovative ideer som gjør framtidens teknologi tilgjengelig i dag med Nissan LEAF, den mest solgte helelektriske bilen og vinneren av mange internasjonale priser. Når vi tenker på ytelse ser vi muligheten til å nå et større publikum – gjøre ytelse virkelig tilgjengelig – og å utfordre konvensjonene. Det er derfor vi, i tillegg til å utvikle den tilgjengelige superbilen Nissan GT-R, har utviklet Nissan DeltaWing, en nyskapende tilnærming til utholdenhetsløp og dermed skapt nye rammer for konvensjonene innenfor motorsport.

Nissan drar nytte av det mest omfattende europeiske nærværet av noen av de oversjøiske bilprodusentene og har mer enn 14.500 ansatte innenfor lokalt basert design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk og salgs- og markedsføringsoperasjoner. I fjor produserte Nissans fabrikker i Storbritannia, Spania og Russland 677.000 biler og tilbyr 24 ulike og innovative produkter for salg i Europa i dag.
Alt dette bare forsterker Nissans klare ambisjon om å bli det største asiatiske merket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 165 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland. www.nissan.no

Tags: