Nissan RUMBLE - verdens første billøp der Facebook LIKES fungerer som drivstoff til bilene

Nissan RUMBLE som går av stabelen i mars, er et spennende nordisk crossover-billøp med kjente personligheter som kjemper mot hverandre. Det er det første reality-TV program som vil sendes ekslusivt på Facebook. Fire team vil konkurrere med Nissans crossover modeller i 7-dagers løpet som går gjennom de fire nordiske landene. Det norske teamet er ledet av Mariann Thomassen som nå søker etter en co-pilot til å dele turen sammen med henne. Det som gjør det enda mer spennende er at bilene ”tankes” via fansens Likes på Facebook og premien er hele 80.000,- NOK som vil gå til en veldedig organisasjon valgt av vinneren.

Nissan RUMBLE vil kunne følges ekslusivt og kun på Facebook and hvert enkelt team vil kunne følges på Nissans landsside der det vil være daglige innlegg, bilder og filmer fra billøpet underveis på denne intense konkurransen. Lagene vil bli gitt ulike oppgaver de må løse og basert på lagets suksess kan Facebook-publikum støtte opp om sitt lag gjennom å gi ”likes” som så ”tanker” bilen med drivstoff. Hver kveld vil det sendes et 20-minutters TV-program fra dagens etappe som vises på Facebook.

Startskuddet for Nissan RUMBLE går av i København 8.mars og målgangen er i Stockholm 15.mars, der vinneren presenteres. Ruten passerer byer som Gøteborg, Oslo, Lilllehammer, Kapellskär, Naantali, Tampere og Helsinki. Det vinnende laget får i tillegg til ære og heder, ta imot 80.000,- NOK som de skal dele ut til en veldedig organisasjon.

De fire modige kjendisene, den norske artisten og låtskriver Mariann Thomassen, den svenske idrettsutøveren og tidligere mester i høydehopp Patrik Sjöberg, den danske stand-up komikeren Uffe Holm og finske Jukka Hildén verdenskjent stuntmann og Dudesons medlem, vil konkurrere mot hverandre. Disse vil få følge av co-førere som blir valgt ut av publikum før løpet starter og rekrutteringen starter i dag.

Godkamp mellom kjære naboland

Nissan Rumble vil definitivt lage en morsom og vennskapelig kamp mellom kjære, gamle naboland.

Den norske artisten og låtskriveren Mariann Thomassen som kanskje er mest kjent fra bandet Surferosa, gleder seg til løpet: “Det er et eventyr å få delta i et nordisk billøp der jeg stolt representerer det norske teamet. Det som gjør det enda mer interessant er at dette er første reality-TV noensinne på Facebook.”

“Jeg kan ikke vente til vi skal ut på veien og kjøre gjennom de nordiske landene og vise de andre lagene hva vi finner er laget av... Når det gjelder Sverige blir dette som fjorårets verdensmesterskap i ishockey på nytt, 6-1 haha!“, ler Jukka Hildén, kaptein for det finske laget.

Kaptein for det svenske teamet, Patrik Sjöberg, forteller at han bestemte seg for å delta på Rumble fordi han liker Nissan og elsker å gjøre nye og spennende ting. “Jeg har alltid elsket biler og å kjøre bil, så når jeg ble spurt om jeg kunne tenke meg å delta på Nissan Rumble trengte jeg ikke å tenke meg om lenge. Når det gjelder den nordiske konkurransen, så er jeg vant til å kjempe mot og slå finnene i den kjente Finnkampen, så her er det bare å plusse på danskene og norskene og prøve å repetere prosedyren”, avslutter Sjöberg.

” Å støtte en god sak er alltid verdt å ta med seg, og dette er største hovedgrunnen til at jeg tenker å vinne Nissan Rumble. Men muligheten for å beseire de andre kjente deltakerne gjør det jo enda bedre og det kan man jo ikke motstå”, sier den danske lagkapteinen Uffe Holm.

En konkurranse mellom fire Nissan crossover modeller

En unikt billøp fortjener et unikt utvalg av biler. Hvert Rumble team vil kjøre en Nissan crossover: Qashqai, Qashqai+2, Juke eller Murano.

”Nissans Rumble er en helt nytt og unikt online billøp. Nissans visjon er å tilby innovasjon og entusiasme til alle, og dette er et bra eksempel på hva vi mener med det. Alle våre crossover modeller har garantert kjøreegenskapene og snerten til å håndtere tøffe veier og uventede utfordringer. Det er opp til hvert lag å gjennomføre etappene på en god måte, gjennomføre sine gitte oppgaver og avgjøre vinneren”, sier kommunikasjonsdir. Taina Erkkilä fra Nissan Nordic Europe.

Nå kan alle søke om å bli co-pilot på Facebook!

Nå kan du søke om å bli co-pilot for Mariann Thomassen og Team Norge. Co-føreren vil delta under hele denne spennende og nyskapende konkurransen. Detaljer om konkurransen og hvordan du søker finner du på Nissan Norges Facebook side.

Følg lagene under Nissan Rumble:

www.nissanrumble.no

www.nissanrumble.fi

www.nissanrumble.se

www.nissanrumble.dk

Kontakt:

Marina Maneas Bakkum, Informasjonssjef, Nissan Norge, 90 02 13 43, maneasbakkum@nissan-europe.com

Taina Erkkilä, Communications director, Nissan Nordic Europe Oy, 358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

Om Nissan i Europa

Nissan har en av de mest omfattende forekomster av utenlandske produsenter i Europa, og sysselsetter mer enn 12.500 ansatte på operasjoner før lokalt baserte design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk og salg og markedsføring. I fjor produserte Nissan anlegg i Storbritannia, Spania og Russland en rekke biler, inkludertmini-MPV, prisbelønte crossovers, SUV og nytte kjøretøy. Nissan tilbyr nå 24 varierte og innovative produkter for salg i Europa, og er posisjonert til å bli nummer én av asiatiske merkevare i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 165 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland. www.nissan.no

www.newsroom.nissan-europe.com/no

Tags: