Ny Nissan PR-Manager i Norge

Marina Maneas Bakkum er ansatt som Nissans nye Kommunikasjonsmanager i Norge. Hun begynner i jobben 5. september i år.

- Jeg ser frem til å jobbe for Nissan, et selskap og et bilmerke som i dag satser stort i Europa, er ledende i flere segmenter og som har noen av de mest spennende bilmodellene på markedet. Her tenker jeg selvsagt på den 100% elektriske Nissan Leaf, men også Crossoverne Juke og Qashqai. I tillegg gleder jeg meg til å bli en del av et sterkt nordisk kommunikasjonsfaglig miljø, sier Bakkum.

Bakkum har mer enn elleve års kommunikasjonserfaring fra bilbransjen der hun først jobbet i Harald A. Møller AS fra 1999 og deretter i Mazda Motor Norge fra 2004 frem til i dag.

- Vi er svært fornøyd med ansettelsen av Bakkum som Kommunikasjonsmanager i Nissan Norge. Hun har solid erfaring og kjenner markedet hun vil jobbe i svært godt. Marina er en dynamisk person som er motivert for å nå de ambisiøse målene vi har satt for det norske markedet, sier Kommunikasjonsdirektør i Nissan Nordic Europe, Taina Erkkilä.

For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med:

Taina Erkkila, Director Communications, Nissan Nordic Europe, 0358 (0) 300 0409 terkkila@nissan-europe.com

Pål Gystad Simonsen, Country Manager, Nissan Nordic Norge, + 47 908 55 579 psimonsen@nissan-europe.com

Om Nissan i Europa

Nissan har om lag 12 500 ansatte i sin europeiske virksomhet innenfor design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk og salg og markedsføring. I kalenderåret 2010 solgte selskapet 555 000 biler i 47 markeder i Vest- og Øst-Europa inkludert Russland. I tillegg produserte selskapet totalt 527 966 biler i sine fabrikker i Spania og Storbritannia.

Nissan Nordic Europe er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 170 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland.