Salgsstart for nye Nissan Qashqai

Mandag 24. februar er det offisiell salgsstart for nye Nissan Qashqai

Nissan Qashqai er ledende innen crossovermarkedet med mer enn 2 millioner produserte biler siden 2007. Europa er det viktigste markedet for modellen   og nesten 21.000 Qashqai er solgt i Norge siden lansering. Helt nye Nissan Qashqai vil videreføre dette og ta en ledende posisjon, når den nå kommer i salg fra 24. februar 2014. Premium teknologi, forfinet crossover design og forbedret dynamikk, kjøreopplevelse og forbruk, danner ryggraden for den nye modellen.

Viktig for Norge

Nissan Qashqai har slått godt an i det norske markedet, og har holdt en jevnt god salgstakt også ut i bilens 7. leveår. I forkant av lanseringen av den helt nye modellen, har Nissanforhandlerne opplevd stor pågang fra kunder som har bestilt bil før nye Qashqai var i landet og før de fikk tatt og følt på modellen, men kun hatt bilder og informasjon å forholde seg til. Den enorme interessen tyder på at nye Nissan Qashqai fortsatt vil være ledende innen det kompakte crossoversengementet når den nye modellen nå lanseres.

Innovativ teknologi for folk flest

Nye Nissan Qashqai er fullspekket med innovative løsninger. Den tilbyr førerne en omfattende pakke med avansert teknologi som styrker kjøreopplevelsen. Nissans Safety Shield teknologi inkluderer en rekke førerstøttesystemer som antikollisjonssystem, førervarsling og gjenkjenning av trafikkskilt mm. Intelligent parkeringsassistanse vil være god hjelp for kunder som ikke er nevneverdig glad i lukeparkering på trange parkeringsplasser. Nissans mål er å gjøre innovativ teknologi, som ofte finnes i dyrere biler, tilgjengelig for de fleste.

Lave CO2-utslipp fra 99 g/km

Nye Nissan Qashqai tilbyr et bredere og mer effektivt motorprogram. Hvert motoralternativ har en turbo for å redusere utslipp og drivstofforbruk, mens den opprettholder god ytelse. Qashqai vil få klasselende CO-utslipp fra så lavt som 99 g/km. Effektiviteten er ytterligere forbedret ved at bilen har fått redusert vekten med 40 kg på enkelte modeller til tross for mer utstyr.

Det er forventet at det meste av salget fortsatt vil være tohjulstrekk, mens firehjulstrekk vil bli tilgjengelig på 1,6 dCi 130 hk. Bilen vil også kunne leveres med en helt ny Xtronic automatgirkasse.

Modellutvalg:

Startmodellen Visia er allerede godt utstyrt med blant annet dørhåndtak og speilhus lakkert i bilens farge, manuelt klimaanlegg, cruisekontroll, justerbar styrekraft, rattbetjente knapper for lydsystem, elektriske vindusheiser foran og bak, kjørecomputer, 60/40 deling av nedfellbart baksete osv. Utstyrsmodellen Acenta tilbyr også blant annet tåkelys foran, to-soners klimakontroll, regnsensor og 17 tommers lettmetallfelger.

Toppmodellen Tekna er i tillegg utstyrt med Bi-LED hovedlys, mørktonet glass i bak- og sidevinduer, automatisk nær- og fjernlys, glasstak, elektrisk justerbart førersete, delskinn i interiør, sikkerhetspakke med flere førerstøttesystemer, ryggekamera med 7 tommers LCD fargeskjerm, NissanConnect integrert navigasjons- og audiosystem og 19 tommers lettmetallfelger.

Det er forventet at salget vil fordele seg i stor grad mellom Acenta og Tekna, og at både 1.2 DIG-T 114 hk og 1.5 dCi 110 hk vil bli bestselgere,  fulgt av 1.6 dCi 130.

Priser

Startpris for nye Nissan Qashqai (alle priser inkluderer 8.900,- i leveringsomkostninger veil. levert Drammen):

1.2 DIG-T 114 hk 6-trinns manuell 4X2:     247.900,-

1.5 dCi 110 hk 6-trinns manuell 4X2:         257.900,-

1.6 dCi 130 hk 6-trinns manuell 4X2:         282.900,-

1.6 dCi 130 hk Xtronic 4X2:                      297.900,-

1.6 dCi 130 hk 6-trinns manuell 4X4:         317.900,-

Kontakt:

Marina Maneas Bakkum, Informasjonssjef, Nissan Norge, 90 02 13 43, mmaneasbakkum@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/no

Om Nissan Europe

Nissan har en av de mest omfattende aktivitetene i Europa av noen av de oversjøiske bilprodusentene og har mer enn 16 000 ansatte innenfor lokalt basert design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk og salgs- og markedsføringsoperasjoner. I fjor produserte Nissans produksjonsanlegg i Storbritannia, Spania og Russland mer enn 695 000 biler inkludert mini-MPVer, prisvinnende crossovere, SUVer og nyttekjøretøyer. Nissan tilbyr nå 24 ulike og innovative produkter for salg i Europa og er posisjonert til å bli det viktigste japanske merket i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 165 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland. www.nissan.no

Følg oss på: www.facebook.com/NissanNorgehttp://www.twitter.com/Nissan

Tags: