Slik skal Nissan Ariya overgå kundenes forventninger

Ved utviklingen av Nissan Ariya har selskapet benyttet de beste ingeniør-team fra Europa og Japan for å sikre en optimal kjøreopplevelse for kunder i markeder over hele verden.

Gode kjøreegenskaper har lenge vært en av styrkene ved bilmodeller fra Nissan. Nye Nissan Ariya er intet unntak. Ved utviklingen av merkets neste elbil ligger det omfattende ingeniør-arbeid til grunn, utført av noen av våre mest erfarne tekniske eksperter fra både Japan og Europa.

Gjennom et nitidig testprogram har ingeniør-teamene møysommelig utviklet en bil som byr på både komfortable, dynamiske og sikre kjøreegenskaper. Ved testområdet Hokkaido i Japan er alle elementer som akselerasjon, ytelser, presise kjøreegenskaper, støynivå og kjørekomfort blitt utviklet og stadig forbedret. Utviklingsteamet har hatt en global tilnærming ved utvikling av bilen for å kunne tilfredsstille behovene til sjåfører verden over og i veldig uliek markeder. For å få til dette er blant annet de svingene testveiene ved Hokkaido laget for å simulere veier du finner i andre verdensdeler, inkludert Europa.

For å sikre best mulig resultat og trygge kundene, er Ariya naturligvis også testet lokalt i typiske europeiske kjøremiljøer, som gjennom knappe hårnålssvinger, på rask motorvei og på krevende fjellveier. Eksperter på kjøreegenskaper fra Nissan i Japan og forskning- og utviklingseksperter fra Nissans tekniske senter i Cranfield i Storbritannia, har jobbet sammen for å utveksle erfaringer og gjøre europeiske tilpasninger.

“Å utvikle Nissan Ariya har vært en utfordrende, men utrolig spennende reise. I samarbeid med våre kolleger i Japan har vi sørget for å legge inn europeiske spesifikasjoner på et så tidlig tidspunkt som mulig og nå sikrer vi de siste detaljene ved utviklingen på europeiske veier, sier prosjektdirektør ved Nissan Technical Center Europe, Ian Sheperd. "Gjennom denne prosessen med detaljert test- og uviklingsprogram, er jeg sikker på av Ariya vil overgå kundenes forventinger", avslutter han.

En titt bak kulissene på de omfattende testene som ble utført for Ariya, vises på YouTube her.

Flere tusen kunder har allerede registrert sin interesse for Nissan Ariya via denne lenken.

For mer informasjon om Nissans produkter, tjenester og forpliktelse til bærekraftig mobilitet, besøk nissan-global.com. Du kan også følge oss på Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn og se alle de nyeste videoene våre på YouTube.

Nissan er en global full-sortiments bilprodusent som selger mer enn 60 modeller under merkene Nissan, INFINITI og Datsun. I regnskapsåret 2018 solgte selskapet 5,52 millioner biler globalt, og genererte en omsetning på 11,6 billioner yen. Nissans globale hovedkvarter i Yokohama, Japan, administrerer virksomheten i seks regioner: Asia og Oseania; Afrika, Midtøsten og India; Kina; Europa; Latin-Amerika; og Nord-Amerika. Nissan har vært i en partnerskaps-allianse med den franske produsenten Renault siden 1999 og kjøpte en eierandel på 34% i Mitsubishi Motors i 2016. Alliansen Renault-Nissan-Mitsubishi solgte 10,76 millioner biler samlet i kalenderåret 2018.

Nissan har en av de mest omfattende europeiske tilstedeværelseene til alle utenlandske produsenter, og sysselsetter mer enn 16 000 ansatte på kontinentet fordelt på design, forskning og utvikling, produksjon, logistikk, salg og markedsføring. I 2019 produserte Nissan-fabrikker i Storbritannia, Spania og Russland ca. 465 000 biler inkludert prisvinnende crossovere, kommersielle kjøretøyer og Nissan LEAF. Med en målsetting om null utslipp og null omkomne på veien, leder Nissan an i feltet med sin visjon om intelligent mobilitet. Denne 360-graders tilnærmingen til fremtidig mobilitet er skapt for å lede Nissans produkter og teknologi og er dypt forankret i selskapets beslutninger om hvordan biler drives, kjøres og interegreres inn i samfunnet.

Nissan Nordic Europe Oy er et import- og markedsføringsselskap som opererer for Nissan i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet syselsetter rundt 175 ansatte og hovedkvarteret er basert i Espoo, Finland.

For mer informasjon om våre produkter, tjenester og forpliktelse til bærekraftig mobilitet, kan du besøke nissan-global.com. Du kan også følge oss på FacebookInstagramTwitter og LinkedIn og i tillegg se alle våre siste videoer på YouTube

Knut Arne Marcussen
Communications Manager Norway