Nobina lanserer ny webside for trafikkinformasjon om buss for tog

For planlagt vedlikehold, signalfeil og andre situasjoner hvor togene ikke går, har Nobina lansert en ny webside. Denne siden inneholder all relevant informasjon om Nobina sin erstatningstrafikk på vegne av SJ Nord, Go- Ahead i Norge, samt for Öresundståg, Norrtåg, SJ Stockholmståg, Skånetrafiken og SL i Sverige. Her vil du se hvor bussen er, når den kommer, hvilken buss man skal reise med, hvor den stopper og når den er forventet å være fremme. Alt dette i sanntid på erstatningstrafikk.no. Websiden er tilgjengelig for alle behov for vedlikehold på jernbanen, noe som sterkt påvirker jernbanetrafikken og alle passasjerer som er avhengige av en pålitelig kollektivtrafikk.

Når togene ikke går og erstatningstrafikken tar over, er informasjonen ofte ufullstendig, fragmentert eller uklar, noe som kan føre til både frustrasjon og forvirring for passasjerene. Det er viktig å vite hvor man som passasjer kan finne riktig informasjon om sitt tog og erstatningsbussen.

− Som reisende kan mangel på informasjon være en like stor kilde til frustrasjon og irritasjon som selve forsinkelsen, og dette har stor betydning for tilliten til togtilbudet. Noe som vi ønsker å løse med den nye websiden, hvor vi gir passasjerene informasjon i sanntid direkte på telefonen. Med vårt API kan den også integreres direkte i togoperatørenes apper eller plattformene som våre kunder og partnere bruker, sier Daniel Mohlin, produkt- og systemansvarlig for erstatningstrafikk i Nobina.

Steinar Olsen - direktør Operasjon og sikkerhet hos SJ Nord sier,

− Enkel og tydelig informasjon er en av de viktigste delene for våre reisende ved trafikkbrudd. Vi er derfor positive til Nobinas nye løsning der våre reisende skal kunne se hvor erstatningsbussen befinner seg i sanntid. God informasjon til kundene når buss settes inn for tog, er viktig for å sikre effektiv transport og avgjørende for å opprettholde kundetilfredshet

Ole Andreas Skårland, kundeserviceansvarlig i Go-Ahead fortsetter,

− Det alle viktigste for Go – Ahead sine kunder når vi ikke kan kjøre tog, er en korrekt og enkel informasjon. Å kunne se bussen i sanntid, vil være uvurderlig for våre kunder i slike situasjoner. Derfor er vi veldig fornøyd med Nobinas nye løsning, som vil gi økt trygghet for våre reisende, sier kundeserviceansvarlig Ole Andreas Skårland i Go-Ahead.

Erstatningstrafikk.no viser all erstatningstrafikk som Nobina i dag kjører på oppdrag for våre kunder og samarbeidspartnere i Norden. Plattformen er tilgjengelig for alle og kan med sitt API integreres i de forskjellige apper, plattformer eller skjermer som våre kunder og samarbeidspartnere bruker. Togoperatørenes kunder kan da finne all informasjon om erstatningstrafikk der de normalt finner informasjon om togtrafikken.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

David Erixon, Head of Media Relations
david.erixon@nobina.se   +46 72 967 02 84

Vi er Nobina. Med 13 000 medarbeidere i fire land er vi Nordens største selskap innen kollektivtrafikk. Hver dag året rundt velger én million mennesker å reise mer bærekraftig med oss. Fra nord til sør, i byene eller på landet. Til neste holdeplass eller helt hjem. Sammen med våre reisende og oppdragsgivere er vi store nok til faktisk å utgjøre en forskjell. Fra en hyggelig velkomst og behagelig bussreise, til ny smart teknikk som bidrar til flere fossilfrie reiser. En unik mulighet til å bidra til endring.

Konsernet er etablert i Sverige, Norge, Danmark og Finland og hadde i 2023/2024 en omsetning på nesten 13 milliarder svenske kroner. På det svenske og danske markedet tilbyr Nobina også omsorgsreiser under varemerkene Samtrans Gøteborgs Buss, Telepass og Ørslev.

Sammen holder vi samfunnet i gang, hver dag.

Du finner mer informasjon på: www.nobina.com