På Agritechnica 2023 i november lanserer Nokian Tyres et testvinnende VF-traktordekk og VF-flytedekk for effektivt jordbruk

Nokian Tyres Flexforce® VF er en ny og unik dekkteknologi som muliggjør mer effektivt jordbruksarbeid ved å redusere effekttapet og skape en kontaktflate i størrelse XXL. Første traktordekk til å ta i bruk denne teknologien er Nokian Tyres Soil King VF, som i uavhengige tester allerede har vist seg å ligge foran konkurrentene. Nokian Tyres Float King VF – et nytt flotation dekk til gjødselspredere og tilhengere med høy nyttelast– kompletterer Flexforce VF-serien. Nokian Tyres er stolt over å kunne presentere disse to nye dekkene – samt det nåværende sortimentet av spesialdekk – på landbruksmessen Agritechnica 2023 i Hannover, 12.–18. november.

Dagens gårdbrukere trenger kraft og styrke for å få maksimalt ut av de lange arbeidsdagene. Med høy effekt og høy kapasitet følger utfordringen med å gjøre arbeidet mest mulig bærekraftig med hensyn til produktivitet og kostnadsnivå. På Agritechnica er høydepunktet ved Nokian Tyres-standen de to dekkmodellene med Nokian Tyres Flexforce VF – en splitter ny dekkteknologi der styrke kombineres med høy fleksibilitet for å gi en maksimalt effektiv kontaktflate i XXL størrelse med større energieffektivitet.

«Flexforce VF-teknologien gir landbruksdekkene den avanserte designen og premiumfunksjonene som gårdbrukerne har etterspurt fra oss», forteller Tero Saari, produktsjef hos Nokian Tyres.

Lansering av to nye dekk for effektivt landbruk

Nokian Tyres Soil King VF er det første dekket for kraftige traktorer som bruker den nye Flexforce VF-dekkteknologien. Det har blitt testet av den velrenommerte tyske landbruksorganisasjonen Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft (DLG). Dekkmodellen er den av premium-landbruksdekkene som kommer best ut når det gjelder ytelse innenfor åker- og transportarbeid, både på grunn av mindre sluring, lavere drivstofforbruk og større behandlet overflate per time.

Nokian Tyres Float King VF med Flexforce-dekkteknologi er et nytt dekk til gjødselspredere og tilhengere med høy kapasitet. Det har vist utmerket effektivitet med flotasjon og grep på krevende jordunderlag.

«Resultatene taler for seg: Nokian Tyres VF-dekkene sparer drivstoff og gir økt arbeidseffektivitet», konkluderer Saari. «Det er en glede å kunne lansere en banebrytende dekkteknologi som gjør en forskjell der det trengs mest: I hverdagen til gårdbrukerne.»

Velkommen inn i Nokian Heavy Tyres-universet

Agritechnica-messen trekker fagfolk fra nær og fjern som ønsker et glimt av fremtidens landbruk.  Når folk stimler hit, er det ikke bare for produktene, men for hele opplevelsen.

Til Agritechnica-messen har Nokian Tyres laget en hybridstand som tar deg så nær virkelig gårdsarbeid som det er mulig å komme i en messehall. Og det er mye mer å oppleve enn bare de nye Flexforce VF-produktene: Du finner her hele spekteret av dekk til traktorer, tilhengere og tankbiler samt komplette hjul.

«Dekk, komplette hjul og Nokian Tyres IntuituTM-smartdekktilkobling utfyller hverandre, og Intuitu vil få noen nye funksjoner presentert på standen vår!», avslører Matthew Crocker, produktsjef hos Nokian Tyres.

Vi ses på Agritechnica!

For Manu Salmi er det ingen tvil om hva som er høydepunktet på Agritechnica: Å komme tett på menneskene.

«Vi er giret på å møte proffene og vise frem hva vi har holdt på med», sier han entusiastisk. «Vi har lyttet til behovene de har forklart oss tidligere år, og er stolte over nå å kunne tilby en virkelig utfordrer på markedet!»

Du finner Nokian Tyres-standen i hall 20, stand 20B12. I tillegg kan du se Nokian Tyres-produkter på de mest moderne traktorene, tilhengerne og tankbilene ved andre stander, deriblant standene til Fendt og Valtra i hall 20.

«Å bli kjent med proffene og hva de trenger i jobben, har alltid vært måten vi gjør ting på hos Nokian Tyres», forklarer EVP hos Nokian Heavy Tyres, Manu Salmi. «Når det trengs, nøler ikke medarbeiderne hos Nokian Tyres et sekund med å ta på seg støvlene og dra ut til jordene eller skogen der arbeidet gjøres.»

Mer informasjon og bilder:

Offentlig presserom: www.nokiantyres.com/heavypr/agritechnica

Firma-nettsted: www.nokiantyres.com/heavy

Nettsted for arrangementet: www.nokiantyres.com/agritechnica

YouTube I Facebook I LinkedIn I Instagram

For ytterligere informasjon:

Tero Saari, produktsjef, Nokian Heavy Tyres Ltd.
Tero.saari@nokiantyres.com, tlf. +358 10 401 7226

Marketing, Nokian Heavy Tyres
marketing.heavy@nokiantyres.com

Nokian Tyres utvikler og produserer sommer- og vinterdekk i premiumkvalitet for sjåfører som legger vekt på sikkerhet, bærekraft og forutsigbarhet. Målet vårt er å gi verden muligheten til å kjøre smartere. Inspirert av vår skandinaviske arv lager vi innovative produkter som gir ro i sjelen under alle forhold for personbiler, lastebiler og tunge maskiner. Vianor-kjeden tilbyr tjenester for dekk og kjøretøy. I 2022 var nettosalget for segmentene våre 1350 millioner euro. Per slutten av 2022 hadde vi rundt 3300 ansatte. Nokian Tyres er notert på NASDAQ Helsinki. For ytterligere informasjon: www.nokiantyres.no