Bli med bak kulissene hos Norconsult med sesong 3 av «Rådgiverne»

«Rådgiverne», en minidokumentarserie om livet i Norconsult, er tilbake denne høsten. Sesong 3 vil fortsette å bygge på suksessen fra de tidligere sesongene ved å vise hvordan Norconsults engasjerte medarbeidere jobber i spennende prosjekter. Dette er ikke bare en serie; det er en mulighet til å dykke dypere inn i rådgivernes verden.

– Hvordan er det egentlig å jobbe i Norconsult? Dette spørsmålet har vært et av de mest stilte spørsmålene fra studenter og andre potensielle medarbeidere. Serien "Rådgiverne" svarer på dette spørsmålet ved å la målgruppen oppleve Norconsult gjennom øynene til våre medarbeidere. Fra erfarne ledere som bærer et tungt ansvar til nyutdannede som nettopp har startet karrieren, gir serien et mangfoldig og autentisk innblikk i selskapets kultur og verdier, sier konsernsjef Egil Hogna.

De to første sesongene av "Rådgiverne" har allerede satt et solid fotavtrykk, og er blitt tatt godt imot av både egne og potensielle nye medarbeidere. Serien har også blitt anerkjent som en bransjestandard, og i 2021 vant den prisen for "Beste digitale kampanje" under Europower Communications Conference.

Redder Oslofjorden

I den kommende sesongen vil du møte rådgiverne Ingvild, Mariann, Linnea, Nicholas og Håkon som er noen av medarbeiderne somjobber med en utvidelse og oppgradering av Alvim renseanlegg i Sarpsborg kommune. Dette blir et renseanlegg for fremtiden, som blant annet henter ut fosfor på en ny og bedre måte og gjenbruker kraft fra fallet ut i Glomma. Med redusering av utslipp av nitrogen vil dette være et viktig skritt i riktig retning for å bedre forholdene i Oslofjorden.

– Oppgraderingen av Alvim renseanlegg er et godt eksempel på et stort tverrfaglig prosjekt som involverer flere hundretalls av Norconsults medarbeidere fra ulike kontorer og fag. Ved å vise mer av hvordan vi jobber i slike prosjekter og hvilke roller vi som rådgivere har, gir vi studenter og andre som er nysgjerrig på bransjen en unik mulighet for et bedre innblikk i vår verden. Det må jo være den beste stillingsannonsen vi kan ha, avslutter Egil Hogna.

Følg med på "Rådgiverne - på oppdrag" fra og med 28. september på Norconsults offisielle kanaler.

Form mer informasjon:

Marthe Haugen Stranden, senior kommunikasjonsrådgiver, tlf. +4745401574, marthe.haugen.stranden@norconsult.com

Norconsult

I Norconsult utvikler vi morgendagens samfunn ved å kombinere ingeniørfag, arkitektur og digital kompetanse. Vi har en helhetlig tilnærming med utgangspunkt i lokal tilstedeværelse, tverrfaglig kompetanse og samarbeid.Gjennom nyskaping og innovasjon, og med formålet «Hver dag forbedrer vi hverdagen», søker vi stadig etter mer bærekraftige, effektive og samfunnsnyttige løsninger. Vi er et tverrfaglig rådgiverselskap, og våre cirka 6 000 medarbeidere er fordelt på rundt 130 kontorer, hovedsakelig i Norden.Hvert år løser vi tusenvis av små og store oppdrag for private og offentlige kunder, innen blant annet bygg og eiendom, samferdsel, arkitektur, fornybar energi, vann og avløp, industri, sikkerhet, miljø og IT.