Camilla Espedalen nominert til årets kvinnelige leder i Kristiansand

Kontorleder for Kristiansandskontoret i Norconsult, Camilla Espedalen, er nominert til årets kvinnelige leder i Kristiansand.

Det er Deloitte, DNB, Hodejeger Åstveit, 07 Media Kvadraturforeningen, Næringsforeningen og Fædrelandsvennen i Kristiansandsregionen som står bak kåringen. Espedalen er en av tre finalister. Kåringen finner sted 12. oktober.

– Juryarbeidet har vært omfattende og veldig spennende i år. Vi har hatt en enorm pågang med over 40 kandidater å velge mellom. Det som har vært så gøy, men samtidig utfordrende, i år er at spredningen har vært så stor med kandidater både fra privat og offentlig sektor, fra mange bransjer og også handelsstanden har vært aktive i år, forteller Randi Granvold, juryleder for Årets kvinnelige leder, og daglig leder i 07 Media Sør.

Camilla Espedalen leder for Norconsults Kristiansandskontor

I 2012 ble Camilla ansatt som kontorleder for Norconsults kontor i Kristiansand, der hun aktivt har vært med på å etablere og bygge opp virksomheten lokalt, i et marked preget av sterk konkurranse. Norconsult er Norges største, og en av Nordens ledende, tverrfaglige rådgiverbedrifter, med tjenester rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Camilla er leder for 24 ansatte i Kristiansand.

– Som person er jeg nysgjerrig og uredd, og har aktivt søkt utfordringer og erfaring fra ulike bransjer. I 2007 tok jeg med familien og flyttet til Svalbard, der jeg jobbet for LNS Spitsbergen. Det tre år lange oppholdet var en flott reise for hele familien, og øygruppas internasjonale samfunn var inspirerende, lærerikt og ga erfaringer langt utenom det jobbmessige, sier Espedalen.

Camilla Espedalen fra Norconsult har studert ved NMBU, og startet sin karriere som saksbehandler ved forurensningsseksjonen hos fylkesmannen i Vest-Agder. Siden har hun vært innom både privat konsulentvirksomhet, kommunal virksomhet og entreprenørbransjen. Sin første ledererfaring fikk hun som enhetsleder i Lillesand kommune, og siden da hun hatt flere lederstillinger, både med og uten personalansvar.