Norconsult bidrar til fremtidskraft på PTK 2021

Produksjonsteknisk konferanse (PTK) i regi av Energi Norge, avholdes digitalt 4. til 6. mai i år, og årets tema er «Framtidskraft». Norconsult bidrar med hele seks foredragsholdere på årets konferanse, og selskapet er også en av sponsorene.

PTK er en viktig møteplass for alle som jobber med fornybar kraftproduksjon i Norge. Tema for årets konferanse er fremtidskraft. Gjennom mer enn 80 foredrag fordelt på tre dager, deler eksperter innen fornybar energi sine erfaringer innen temaer som hydrogen, havvind, digitalisering og drift og vedlikehold.

– Årets tema, framtidskraft, er veldig aktuelt for oss som selskap, men ikke minst for bransjen som helhet. Med flere tiårs erfaring fra prosjekter innen fornybar energi over hele verden, har Norconsult svært mye kompetanse på feltet. Derfor er det ekstra hyggelig at vi også i år har en rekke dyktige medarbeidere som bidrar med foredrag på PTK, sier Sten-Ole Nilsen, påtroppende konserndirektør for fornybar energi i Norconsult.

Norconsults rådgivere holder i år til sammen seks innlegg, alene eller sammen med kunder, om både vann- og vindkraft. Fra Norconsults energidivisjon, som teller mer enn 500 rådgivere, stiller Ingeborg Lassen Bue, David Moss, Erik Digerud, Solveig Therese Eiane, Einar Berg og Gro Holmebakken. I tillegg til de seks foredragsholderne, stiller Norconsult også med en digital stand på konferansens messeområde.

Dette er foredragene der Norconsults rådgivere deltar (merk: parallellsesjoner):

Onsdag 5. mai, 08:30 – 09:40:

• «Hensfoss kraftverk – målinger for feilsøking på turbin», ved Ingeborg Lassen Bue fra Norconsult og Kristine Gjøsæter fra Glitre Energi Produksjon AS.

Onsdag 5. mai, 10:10 – 11:30:

• «Vannveiskonstruksjoner - er kraftoverføring ivaretatt?», ved David Moss og Erik Digerud, begge fra Norconsult.
  • «Uventet oppsving og overløp ved nedregulering», ved Solveig Therese Eiane fra Norconsult og John Arild Jakobsen fra Hydro Energi AS.

Onsdag 5. mai 14:10 – 15:40

• «Ny rapport: Best practice for håndtering av sentrale miljøaspekter for landbaserte vindkraftanlegg i Norge», ved Einar Berg fra Norconsult.
  • «Drift av produksjonsanlegg i utbyggings- og produksjonsfase», ved Gro Holmebakken fa Norconsult og Kjell Arne Bekkevold fra Øyfjellet Wind AS
  • «Implementering av tilstandsovervåking og prediktivt vedlikehold hos Sira-Kvina kraftselskap», ved Erik Digerud fra Norconsult og Kaspar Vereide fra Sira-Kvina Kraftselskap.

Lenke til PTK: https://www.energinorge.no/kurs-og-konferanser/2021/konferanser/produksjonsteknisk-konferanse-ptk-2021/tema/