Ny direktør for divisjon Samferdsel i Norconsult

Kristian Aunaas tiltrer som direktør for divisjon Samferdsel i Norconsult. Nåværende divisjonsdirektør Sigurd Rugsland går over i rollen som prosjektdirektør.

Kristian Aunaas, nåværende avdelingsleder Geoteknikk ved Norconsult Hovedkontor, blir fra 1. november ny direktør for divisjon Samferdsel i Norconsult. Aunaas har vært ansatt i Norconsult siden 2017, og har erfaring fra Statens vegvesen, Vegdirektoratet.

Viktig del av Norconsult

– Med Kristian Aunaas får Norconsult en leder som over tid har levert svært gode resultater, og hans egenskaper og kompetanse vil utvilsomt bidra til å utvikle konsernets samferdselssatsning videre, sier konserndirektør Hovedkontor i Norconsult, Bård Hernes.

Divisjon Samferdsel består av cirka 200 medarbeidere fordelt på de fire avdelingene Vei, Jernbane og sporvei, Samferdselselektro samt Prosjektgjennomføring. Divisjonsdirektør Samferdsel er i tillegg leder for markedsområdet Samferdsel, som er et av Norconsults største markedsområder med en årlig omsetning på 1,5 milliarder kroner i Norge.

Aunaas er utdannet sivilingeniør innen Bygg- og miljøteknikk NTNU fra 2007 med fordypning innen geoteknikk. Han har i tillegg utdanning innen Samspill og ledelse fra Handelskolen BI i 2015.

Sterk vekst i samferdsel

Sigurd Rugsland har ledet Samferdsel-divisjonen siden 2008, som under Rugslands ledelse har firedoblet størrelsen. Rugsland går av etter eget ønske, og fortsetter i Norconsult som prosjektdirektør innen Samferdsel.

– Sigurd Rugsland har over lang tid vært viktig for samferdselssatsningen i Norconsult. Sigurd er en resultatorientert leder med et stort engasjement for Norconsult og konsernets utvikling, og jeg ser frem til et fortsatt godt samarbeid når han nå trer inn i en ny rolle, sier Bård Hernes.

For ytterligere informasjon:

Henrik Charlesen, kommunikasjonsrådgiver i Norconsult, tlf. +4792636088, henrik.charlesen@norconsult.com

Om Norconsult

Norconsult er et ledende nordisk rådgiverselskap. Vi kombinerer ingeniørfag med arkitektur og digital kompetanse, på tvers av små og store prosjekter i privat og offentlig sektor, innen infrastruktur, energi og industri, bygg, eiendom og arkitektur. Gjennom nyskaping og innovasjon, og med formålet «Hver dag forbedrer vi hverdagen», søker vi stadig etter mer bærekraftige, effektive og samfunnsnyttige løsninger. Med hovedkontor i Sandvika i Norge og om lag 6 000 medarbeidere fordelt på over 130 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen og Finland, kombinerer vi tverrfaglig kompetanse med lokal tilstedeværelse. (Tall pr. andre kvartal 2023)