Ny spenstig rekrutteringskampanje fra Norconsult

For å tiltrekke seg 100 attraktive og innovasjonsinteresserte studenter lanserer Norconsult rekrutteringskampanjen Heads for Tomorrow.

Robot-bandet Compressorhead kommer fra Berlin til Trondheim 11. oktober, i tillegg skal YouTube-dronningen Simone Giertz holde foredrag om sine ubrukelige roboter (Shitty Robots).

Heads for Tomorrow

Norconsult er samarbeidspartner med UKA i Trondheim, også omtalt som Norges største kulturfestival.

– Med over 200 nyrekrutteringer årlig, hvorav omlag 100 nyutdannede, må vi stadig tenke nytt for å vekke interesse. Derfor lanserer vi årets spenstigste og morsomste rekrutteringskampanje, «Heads for Tomorrow». Med roboter som inspirasjon, ønsker vi å skape litt ekstra interesse blant innovasjons- og teknologiinteresserte ingeniør- og arkitekturstudenter, sier Fride Andrea Hærem, konserndirektør for Stab i Norconsult.

Norconsult består av over 3 000 rådgivende ingeniører og arkitekter, og satser tungt innen blant annet innovasjon, forskning og teknologi. Mens tema for UKA 2017 er «Skap Historie», har Norconsult valgt «Skap Fremtiden» som rød tråd i rekrutteringskampanjen.

Robot-konsert for første gang i Norden

Norconsult har invitert verdens første og råeste robot-band Compressorhead fra Berlin til Trondheim 11. oktober. Compressorhead spiller en rekke kjente cover-låter, og er skrudd sammen av roboter som spiller ekte elektriske og akustiske instrumenter. Bandet er designet av Berlin-kunsteren Frank Barnes og partnerne Markus Kolb og Stock Plum.

– Det er første gang Compressorhead er i Norden, og konserten ble fulltegnet bare noen få dager etter at billettene ble tilgjengeliggjort. Er det én konsert som er vedt å få med seg i år, så er det denne, sier Hærem.

Foredrag om Shitty Robots av Simone Giertz

Også YouTube-dronning Simone Giertz, kjent som «The Queen of Shitty Robots»,er invitert av Norconsult til UKA 2017. Hun skal holde et inspirerende foredrag om kreativitet, teknologi og innovasjon, i tillegg kommer hun til å vise frem noen av robotene hun har laget. Giertz har en YouTube-fanskare på 700 000, og kan skilte med over 30 millioner videovisninger.

Dagens Bedrift 11. oktober

11. oktober er Norconsult «Dagens Bedrift» under UKA i Trondheim. I tillegg til Compressorhead og Simone Giertz, byr Norconsult på en rekke spennende foredrag om innovasjon og ny teknologi, fremført av egne medarbeidere.

Marius Jablonskis skal holde et innlegg om om BIM, Theo Lindholm om undervannsinspeksjon med «Remotely Operated Vehicle» (ROV) og Thomas Angeltveit om spillteknologi. I tillegg får vi høre om innovasjon og arkiktektur av Michelle Wright. Konserndirektør for regioner i Norge, Janicke P. Garmann vil innlede arrangmentet med et motivasjonsforedrag, og vil også være konferansier for dagen.

Norconsult samarbeider med UKA i Trondheim samt reklamebyrået TRY i forbindelse med årets rekrutteringskampanje.