Rådgiverne er tilbake

Har du noen gang lurt på hvordan det er å jobbe i Norconsult? Eller er du nysgjerrig på hva en rådgiver faktisk gjør? Kanskje du vil vite mer om hvordan en arbeidsdag hos oss ser ut? I sesong 2 av serien "Rådgiverne" blir du kjent med syv medarbeidere i Norconsult som alle viser litt av hvordan deres hverdag som rådgiver er.

I år har vi med syv rådgivere, som alle jobber på ulike kontorer med ulike arbeidsoppgaver. Årets deltagere er:

• Aile Guttorm Eriksen fra Lakselv (rådgiver og oppdragsleder)
  • Tormod Lausund Relling fra Ålesund (seniorrådgiver og oppdragsleder)
  • Greger Lyngedal Wian fra Tromsø (geotekniker)
  • Victoria Glott fra Sandvika (maskinlæring og AI)
  • Cathrine Hofland fra Bergen (arkitekt)
  • Sylvia Stolsmo fra Sandvika (miljørådgiver)
  • Jo Sigurd Vold fra Molde (kontorleder)

Victoria Glott, som til daglig jobber som rådgiver innen maskinlæring og AI i Norconsult Informasjonssystemer (NoIS), forteller at hun gleder seg til å vise frem avdelingen, i tillegg til at serien kan bidra til å tiltrekke seg nye kollegaer.

FØRSTEREIS RÅDGIVER: Victoria Glott er med i Rådgiverne for første gang i år.

– Hvorfor ønsket du å være med i Rådgiverne?

– Fordi jeg er veldig glad i avdelingen min, og ville vise at det er veldig hyggelig å være på jobb med dem! I tillegg er det ikke så mange i Norconsult som vet at vi har en maskinlæringsavdeling, så jeg syntes det er fint å få frem det, sier Glott.

Kontorleder i Molde, Jo Sigurd Vold, som også var med i sesong 1, ser også frem til en ny sesong med den suksessrike serien.

– Høydepunktet for min del var å bli utfordret til å bade på Farstadsanden ute ved Hustadvika. En frisk opplevelse, forteller Vold.

GENSYN MED KJENT RÅDGIVER: Jo Sigurd Vold jobber som kontorleder i Norconsult i Nordmøre og Romsdal, og er med i sin andre sesong av Rådgiverne.

– Jeg håper serien gir ringvirkninger som økt interesse for rådgiver- og arkitektyrket generelt, og Norconsult spesielt, avslutter den rutinerte rådgiveren.

Torsdag 29. september er fjorårets suksess tilbake i alle Norconsults kanaler. Det vil bli publisert to episoder i uken fra og med 29. september frem til starten av november. Alle episodene finnes her.