Universum 2024: Norconsult kåret til bransjens mest attraktive arbeidsgiver

Rangeringen av Norges mest attraktive arbeidsgivere blant studenter ble offentliggjort under Universum Awards torsdag 23. mai. Rundt 11 000 studenter har sagt sin mening og kåret Norconsult til bransjens beste rådgivningsselskap for tredje året på rad.

Universum avdekker hvert år Norges mest attraktive arbeidsgivere med en undersøkelse rettet mot studenter i Norge. Årets undersøkelse viser blant annet at Norconsult er en av de mest populære arbeidsgiverne ved utdanningsinstitusjonene NTNU Trondheim, Gjøvik og Ålesund, samt NMBU og OsloMet.

Norconsult rangeres som bransjens mest attraktive arbeidsgiver i kategorien «Engineering Consulting».

– Hvert år rekrutterer vi flere hundre nye medarbeidere til Norconsult, og mange av disse kommer rett fra skolebenken, det er derfor veldig gledelig at vi har en så sterk posisjon blant studentene. Resultatene fra undersøkelsen er en god bekreftelse på at måten vi jobber med innovativ teknologi og bærekraft i prosjektene våre, kombinert med hvordan vi har det på jobb, synes å være attraktivt for studentene, sier konsernsjef Egil Hogna.

– Ettersom vi har et ønske om stadig å øke kvinneandelen i selskapet, er det også ekstra gledelig at vi i år rangeres som landets nest mest attraktive arbeidsgiver blant kvinnelige ingeniørstudenter, legger Hogna til.

2 500 ingeniørstudenter

I undersøkelsen, der rundt 2 500 ingeniørstudenter har deltatt, måles attraktivitet basert på spørsmålet «Hvem er din drømmearbeidsgiver?». Her rangeres Norconsult som nummer fire på tvers av alle bransjer, dermed beholder selskapet plasseringen på listen kun slått av Equinor, Aker Solutions og Kongsberg Gruppen. Samtidig rangerer kvinnelige ingeniørstudenter i år Norconsult på en andreplass totalt, noe som er tre plasser opp fra fjoråret.

– Vi er veldig stolte over denne plasseringen. At vi oppnår samme plassering år etter år viser at det vi gjør treffer, og at studentene legger merke til oss. Resultatene fra undersøkelsen er takket være alle medarbeidere i Norconsult som viser engasjement og sørger for at vi er synlige inn mot denne målgruppen, sier konserndirektør Kommunikasjon og merkevare, Hege Njå Bjørkmann.

For ytterligere informasjon:

Media: Henrik Charlesen, kommunikasjonsrådgiver i Norconsult, +4792636088, henrik.charlesen@norconsult.com

Om Norconsult

Norconsult er et ledende nordisk rådgiverselskap. Vi kombinerer ingeniørfag med arkitektur og digital kompetanse, på tvers av små og store prosjekter i privat og offentlig sektor, innen infrastruktur, energi og industri, bygg, eiendom og arkitektur. Med hovedkontor i Sandvika i Norge og om lag 6 300 medarbeidere fordelt på rundt 140 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen og Finland, kombinerer vi tverrfaglig kompetanse med lokal tilstedeværelse.