Bystyret i Tallin velger lån fra Nordea

Report this content

Bystyret i Tallin velger lån fra Nordea Bystyret i Tallinn har bekreftet at det vil oppta det budsjetterte lånet på EUR 25 millioner fra Nordea Bank i inneværende år. Nordea tilbød de mest fleksible og beste lånebetingelser Lånet er på fem år med en rente bundet til 6 måneders Euribor. Lånebetingelsene gir bystyret ett års avdragsfrihet før tilbakebetalingen starter i det andre året av låneperioden. I den første runden ga til sammen ti lokale og utenlandske banker inn tilbud. Fire banker, Nordea, HypoVereinsbank, Bayerische LB/LB Kiel og Sampo, ble bedt om å komme med et endelig tilbud. For mer informasjon: Juhani Seilenthal, Nordea Bank Estonia, tel. +372 6283 200 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, tel. +358 9 165 42652 Nordea er det ledende finanskonsernet i Norden og Østersjøområdet, og virksomheten drives gjennom fire forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking, Asset Management & Life, og General Insurance. Nordeagruppen har nesten 11 millioner kunder, 1 245 bankfilialer og 125 forsikringskundesentre i 22 land. Nordeagruppen er en verdensleder innen nettbank, med nesten 3 millioner nettbankkunder. Nordeaaksjen er notert i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00260/wkr0002.pdf