Christian Steffensen ny kommunikasjonsdirektør i Nordea

Christian Steffensen (42) blir ny kommunikasjonsdirektør for Nordeas norske virksomhet.

Steffensen har det siste året vært pressesjef med ansvar for ekstern kommunikasjon i Nordea.

- Christian Steffensen har vist seg som faglig dyktig og initiativrik, med evne til å skape synlighet for Nordea og bankens strategi. Vi er svært glade for at han tar utfordringen med å lede kommunikasjonsarbeidet for Nordea i Norge, sier Sara Helweg-Larsen, leder for Group Communications i Nordea.

- Dette er en spennende mulighet, i en spennende tid. Som Nordens største bank har Nordea en viktig rolle i samfunnet, både blant privatkunder og for næringslivet. Det å drive bank er i endring, og Nordea jobber daglig med å skape bedre og enklere kundeopplevelser gjennom digitalisering. Jeg gleder meg til å starte i den nye jobben, sier Christian Steffensen.

Før han startet i Nordea, har Steffensen arbeidet som reporter i TV2 og i NRK Dagsrevyen. Han har bachelorgrad i Communications fra University of Newcastle, samt en mastergrad i Management fra Handelshøyskolen BI.

Steffensen begynte i sin nye stilling 1. juni. Han overtar etter Unni Strømstad som går til Evry.

Tags:

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.