Feil med Visa-betaling i utlandet og ved netthandel

Nordea-kunder som har betalt med Visa-delen av sitt bankkort, det vil si betalinger i utlandet, til netthandel og enkelte transaksjoner i Norge i perioden 3. oktober til og med 6. oktober har ved en feil blitt trukket for mye. – Vi beklager på det sterkeste de problemene dette medfører for våre kunder, sier kommunikasjonssjef Unni Strømstad, som også forsikrer at alle kundene vil få pengene tilbake.

Ved feilretting i natt, ble feilen dessverre gjentatt, noe som gjør at de samme kundene har blitt trukket for samme beløp tre ganger. Vi ber enkeltkunder som har alvorlige problemer med betaling i dag, om å ta kontakt, slik at vi kan gi dere en midlertidig løsning. Våre medarbeidere på kundesenteret gjør nå alt de kan for å hjelpe kundene og noe ventetid må påregnes.

Denne feilen berørte ikke vanlige betalinger med debetkort i Norge. De gikk som normalt via BankAxept. Betalinger med Mastercard er heller ikke berørt. Korttransaksjoner fra 7. oktober har gått som normalt, både på Visa og BankAxept. – Kunder trenger derfor ikke å være bekymret for å bruke sitt bankkort i Norge, på nett eller i utlandet, sier Strømstad.

Vi håper og forventer at tilbakeføringen av penger vil skje i løpet av i kveld og i natt.

For mer informasjon:
Unni Strømstad, kommunikasjonssjef i Nordea Norge.
Mob: 97753453. E-mail: unni.stromstad@nordea.no

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, rundt 1.400 salgskontorer og er blant de ti største fullservice bankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsinki og København.

www.nordea.com

Tags: