Folketrygdfondet går til Nordea Liv

Nordea Liv skal levere pensjon til de ansatte i Folketrygdfondet de fire neste årene med opsjon på forlengelse på ett år.

– Vi er stolte av at Folketrygdfondet velger oss som sin pensjonsleverandør. Det er ekstra stas at de som selv er gode på kaptialforvaltning, og har det viktige samfunnsoppdraget med å forvalte statens pensjonsfond velger oss som sin forvalter av pensjon sin sine ansatte, sier Hans-Erik Lind, administrerende direktør i Nordea Liv.

Fem pensjonsleverandører var med i kappløpet, da det statlige Folketrygdfondet utlyste en anbudskonkurranse på leveranse av innskuddspensjon til sine 52 ansatte tidligere i år.

Anskaffelsen har vært gjennomført i henhold til Lov om offentlige anskaffelser og Forskrift om offentlige anskaffelser. Nordea Liv leverte ifølge Folketrygdfondet det tilbudet som ble vurdert best på kvalitet. Avtalen vil løpe fra 1. januar 2021.

– God og forståelig informasjon er viktig i arbeidet med pensjon. Dette skal vi sikre at de ansatte i Folketrygdfondet får. Og de skal være trygge på at vi forvalter pensjonen på beste måte, sier Lind.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, kommunikasjonssjef Nordea Norge, mob 99 76 79 96

Nordea er en av de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Vi har rundt 11 millioner kunder, 30 000 medarbeidere og bankkontorer på 600 steder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Vi har bred ekspertise og tilbyr produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. I Nordea bygger vi relasjoner basert på tillit ved å engasjere oss i kundene og samfunnet vi opererer i.

www.nordea.com

Tags: