Gjenkjøp av egne aksjer

Gjenkjøp av egne aksjer Styret i Nordea AB (publ) vedtok i dag, innenfor rammen av autorisasjonen gitt av generalforsamlingen, at selskapet vil kjøpe tilbake maksimalt 30 millioner av sine egne aksjer (tilsvarende ca. 1 % av alle aksjene i selskapet). Slike anskaffelser kan gjøres før neste års generalforsamling. Kjøpene vil bli foretatt på børsene i Helsinki, København eller Stockholm innenfor det registrerte kursintervallet på de gjeldende børsene til enhver tid, når intervallet anses for å være mellom høyeste kjøpskurs og laveste salgskurs. Formålet med anskaffelsen av egne aksjer er å skaffe selskapet sikring vedrørende sitt incentivprogram. Effekten av tilbakekjøpet på selskapets resultat pr. aksje og på avkastning på egenkapital vil være marginalt positiv. Samlet antall utstedte aksjer er i øyeblikket 2 982 millioner." For ytterligere informasjon: Arne Liljedahl, CFO, +46 8 614 7996 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 eller +46 70 204 9878 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01060/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01060/bit0002.pdf