Group CFO Heikki Ilkka forlater Nordea

Heikki Ilkka, Group CFO og leder av Group Finance & Treasury, har besluttet å forlate Nordea og gå tilbake til revisjon og EY (Ernst & Young) som partner. Heikki har vært ansatt i Nordea siden april 2015 og har siden januar 2016 hatt stillingen som Group CFO. Heikki avslutter sitt ansettelsesforhold i Nordea innen utgangen av første kvartal 2018.

- Det er aldri lett å se erfarne og betrodde kollegaer slutte hos oss. Heikki har bidratt betydelig til transformasjonen av Finance og forlater et solid team som jeg er overbevist vil levere på vår svært ambisiøse agenda, sier Nordeas konsernsjef Casper von Koskull.

Det er igangsatt en prosess med å finne en ny Group CFO i Nordea Bank AB (publ).

For mer informasjon:

Synne Ekrem, kommunikasjonssjef, +47 99767996

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.