• Nordea/

Report this content

Harri Sailas og Peter Lybecker skal lede henholdsvis Retail Banking i Finland og i Danmark Nordea har utnevnt nye ledere for sine Retail Banking-virksomheter i Finland og Danmark. Den nye lederen av Retail Banking Finland er 50 år gamle Harri Sailas, og av Retail Banking Danmark Peter Lybecker, 48. Begge vil rapportere til Kari Jordan, leder av Retail Banking i Nordea fra 1. oktober. Harri Sailas leder nå Regional Bank Helsinki og Nyland i Retail Banking i Finland. Han har solid erfaring fra bank der han begynte sin karriere i 1975. Han har innehatt forskjellige stillinger i banken. Peter Lybeckers ansvarsområder i Retail Banking i Danmark inkluderer Regional Bank Øst-Danmark, Electronic Banking og Kreditter. Han har også en solid bankbakgrunn. Peter Lybecker kom til banken i 1976 og har innehatt mange forskjellige stillinger. - Aktivitetene i Nordea Retail Banking er basert på fokus, hurtighet og resultat. Jeg mener at Harri Sailas og Peter Lybecker, som høyt erfarne bankfolk, er de best kvalifiserte til å kunne oppnå de fremtidige målene i konsernet, sier Kari Jordan, leder av Retail Banking. Utnevnelsene er gyldige fra 1. oktober 2002. For mer informasjon: Kari Jordan, leder av Retail Banking, +358 9 165 42047 Lauri Peltola, Group Identity and Communications, +358 9 165 42324 Nordea er det ledende finanskonsernet i Norden og Østersjøområdet, og virksomheten drives gjennom tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking, Asset Management & Life og betjener mer enn 10 millioner kunder. Konsernet har 1 245 bankkontorer, en rekke telefon- og nettbanktjenester og er representert i 22 land. Nordea-konsernet er en verdensleder innen nettbank, med 3,1 millioner nettbankkunder. Nordea-aksjen er notert i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00560/wkr0002.pdf