K-Bank oppgradert til Aa3 av Moody's

Report this content

K-Bank oppgradert til Aa3 av Moody's Christiania Bank og Kreditkasse ASA (K-Bank er fra 6. juli 2001 blitt tildelt en Aa3 langsiktig rating fra Moody's Investors Service, oppgradert fra A1. K-Bank, som utgjør den norske bankvirksomheten innen Nordeagruppen, fikk også bekreftet sin B-rating av bankens finansielle styrke med positive utsikter. Den langsiktige ratingen for gjelden til Norgeskreditt, K-Banks datterselskap for finansiering av næringseiendom, ble oppgradert til A1 fra A2. Utsiktene for de langsiktige ratingene for både K-Bank og Norgeskreditt er stabile. Moody's uttaler at oppgraderingen er basert på den høye graden av integrasjon som har funnet sted mellom K-Bank og Nordea etter fusjonen - støttet av Nordeas positive renommé for bankkonsolidering i Norden. For ytterligere informasjon: Sigurd Carlsen, Investor Relations, + 46 8 614 7852 www.moodys.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00470/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00470/bit0002.pdf