Nordea - tryggeste banken i Norden

Hvert år rangerer magasinet Global Finance de 50 tryggeste bankene i verden. I år ble Nordea rangert som nummer 24 og er fortsatt den beste av de nordiske bankene. Rangeringen er basert på en evaluering av langsiktige kredittratinger, fra Moody’s, Standard & Poor’s og Fitch, og forvaltningskapitalen til de 500 største bankene i verden.

– Dette er en erkjennelse av det arbeidet vi har utført over tid. Vårt mål er å bygge en av Europas sterkeste og tryggeste banker for å kunne tilby våre kunder stabilitet og støtte i både tykt og tynt, sier Gunn Wærsted, leder for Nordea Norge.

Bankenes innlånskostnader har steget de siste årene, derfor er det viktig å være en solid og trygg bank for å kunne tilby våre kunder stabilitet.

– Vi tok tidlig grep for å verne våre kunder fra effektene av de nye bankreguleringene og den usikre økonomien i Europa, avslutter Gunn Wærsted.

Les mer om undersøkelsen og se rangeringen på nettsidene til Global Finance:

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 402 00210

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 10 millioner kunder, rundt 1.400 salgskontorer og en ledende posisjon innenfor banktjenester på Internett med 5,9 millioner nettbankkunder. Nordea-aksjen er notert på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsinki og København.

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.