Nordea Bank Polska får pris for e-banking og kundevennlighet

Nordea Bank Polska får pris for e-banking og kundevennlighet Nordeas e-banking konsept, som ble lansert i Polen i oktober, gjorde at Nordea Bank Polska fikk landets mest prestisjefylte IT-pris. Nordea Bank Polska Gdansk Branch ble utpekt som det mest kundevennlige kontoret i landet av det polske nasjonale handels- og industrikammeret (Polish National Chamber of Commerce and Industry). Polens IT-tidsskrifter Pckurier og Telenetforum ba eksperter og journalister velge vinneren av den årlige SIR 2001-prisen. Nordea Bank Polska begynte med gjennomføringen av det nye systemet på kontorene i 2001, og e-banking konseptet ble først lansert i oktober. Nordea har tidligere vært anerkjent som en markedsleder innenfor e- banking og har de to siste årene vunnet det britiske tidsskriftet "The Banker"s pris for "´Best Online Business Strategy". Polish National Chamber of Commerce and Industry, Polish-American Consultancy Fund for SMEs og Warszawas bankinstitutt ga prisen "The Entrepreneurs' Friendly Bank" til Nordea Bank Polska Gdansk Branch. "Det er veldig tilfredsstillende å se at medarbeidernes innsats og investeringene vi har gjort er blitt anerkjent", sier Thomas Neckmar, leder for Regional Bank Baltic and Poland. "Spesielt fordi vi nå har kontorer i de største polske byene og jobber hele tiden med å forbedre tjenestene til våre nordiske og polske kunder", slår han fast. For mer informasjon: Thomas Neckmar, leder for Regional Bank Baltic and Poland, +46 8 614 7930 Lena Höglund-Rosén, Group Media Relations, +46 8 614 6552 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00380/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00380/bit0002.pdf