Nordea endrer rentene

Nordea øker rentene på både boliglån og innskudd, etter Norges Banks økning av styringsrenten på rentemøtet 20. juni i år.

Renten på boliglån og innskudd økes med inntil 0,25 prosentpoeng.

– Endringen i rentene kommer etter at Norges Bank besluttet å heve styringsrenten på rentemøtet 20. juni, sier John Sætre, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

Beste veiledende boliglånsrente blir etter justeringen 2,73 prosent i Premium Next.

-Vi vurderer fortløpende våre priser og ser både til utviklingen i pengemarkedsrentene samt konkurransesituasjonen i markedet, sier Sætre.

Innskuddsrenten økes også med inntil 0,25 prosentpoeng. Ny rente på Boligsparekonto for de under 34 år blir 3,75 prosent. Renten på sparekonto UNG blir 1,35 prosent.

– Vi skal være konkurransedyktige på pris, og det vil vi fortsatt være også etter renteendringen, sier Sætre.

Nye rentesatser for eksisterende lån og innskudd vil gjelde fra 6. august. For nye lån gjelder de nye rentesatsene fra 25. juni.

Kunder vil motta informasjon om ny rentesats under «Digital Postkasse»  i mobil- og nettbanken innen kort tid. Se nordea.no for en fullstendig oversikt over de nye rentesatsene.

Se nordea.no for en fullstendig oversikt over de nye rentesatsene.

For mer informasjon:

Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør i Nordea Norge, mobil 40 88 23 73

Nordea er en av de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Vi har rundt 11 millioner kunder, 30 000 medarbeidere og bankkontorer på 600 steder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Vi har bred ekspertise og tilbyr produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. I Nordea bygger vi relasjoner basert på tillit ved å engasjere oss i kundene og samfunnet vi opererer i.
www.nordea.com

Tags:

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.