Nordea lanserer Samsung Pay

Andelen bankkunder som betaler med mobilen øker kraftig. Nå lanserer Nordea mobilbetalingstjenesten Samsung Pay for norske kunder.

Nordea utvider sitt tilbud av betalingsløsninger. Kunder som har Samsung-mobil får nå gleden av å kunne ta i bruk mobilbetalingstjenesten Samsung Pay.

– Vi leter alltid etter muligheter for å gjøre hverdagen enklere for kundene, og ønsker å tilby de beste og enkleste tjenestene som er tilgjengelig i markedet til våre kunder, sier leder for privatmarkedet i Nordea Norge, Randi Marjamaa.

Samsung Pay blir tilgjengelig fra 28. juni, og tilbyr enkel, rask og sikker betaling i butikker, på nett og i apper.

– Vi er veldig fornøyde med at Samsung Pay blir tilgjengelig for flere gjennom vårt partnerskap med Nordea. Det muliggjør enkle og sikre betalinger med mobilen eller klokken uansett hvor du befinner deg, Oscar Nöjd, innovasjonssjef for Samsung Mobiltelefoni i Norden.

Det har vært en kraftig økning i antallet som benytter mobilen til å betale med over det siste årene. Da de første tjenestene kom til Norge i 2018 var andelen kunder som betalte med mobilen 2 prosent. Ved utgangen av 2022 hadde det tallet økt rundt 20 prosent.

– Kunder som betaler med mobilen er også mer fornøyde, og vi ser at for de som tester mobilbetaling blir dette fort en vane som danker ut andre betalingsmiddel, sier Marjamaa.

Samsung Pay aktiveres i appen Samsung Wallet. Dersom denne ikke er på mobilen din, kan du laste ned appen.

Kontakt:

Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør – 40 88 23 73

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.

Tags: