Nordea lanserer Solo internett-tjenester i Polen

Report this content

Nordea lanserer Solo internett-tjenester i Polen Nordea, som er verdensledende innen nettbank, introduserer nå sin elektroniske banktjeneste i Polen for at kundene i Nordea Bank Polska kan gjøre sine bankforretninger online. Kontoinformasjon, transaksjonsoversikt, betalinger til innenlandske og utenlandske banker samt åpning av innskuddskonti er tjenester som lanseres i første fase. I nær fremtid vil også bedriftene kunne åpne konti via nettbanken. Dette er en tjeneste som i dag kan gjøres via telefon. GSM og WAP-tjenester vil bli lansert innen utgangen av året. - Jeg er meget godt fornøyd med at vår sikre og brukervennlige Solo- tjeneste nå er tilgjengelig for våre polske kunder, sier Bo Harald, lederen av Nordeas Electronic Banking. - Dette er en del av vår strategi for å gjøre elektroniske tjenester til en daglig rutine for våre kunder. Antall nettbank-kunder har økt sterkt, og i år har vi fått 500.000 nye kunder. Veksten har imidlertid vært enda større i bruken av tjenestene. Ved utgangen av oktober overgikk antall pålogginger fjorårets med 18 millioner. - Det er et stort potensiale for nettbank-tjenester i det polske markedet med fem millioner internett-brukere, sier Thomas Neckmar, lederen for Regional Bank Baltikum og Polen. Han regner med at ved utgangen av neste år vil titusener av kunder bruke Nordeas elektroniske løsning fordi e-banking nå er i en ekspansjonsfase i Polen. Nordeas elektroniske banktjenester er nå tilgjengelig i Finland, Sverige, Danmark, Norge, Latvia, Estland og Polen. I den nærmeste framtid vil tjenesten også lanseres i Litauen. Nordea har nå rundt 2,6 millioner nettbank-kunder, og bruken av de elektroniske tjenestene er den største i verden. I perioden januar til oktober var det 62 millioner pålogginger, 40 % mer enn i fjor. Antall betalinger var 72 millioner, en økning på 42 % fra året før. Ytterligere informasjon Bo Harald, leder av Electronic Banking, +358 9 165 42256 eller +358 50 64101 Thomas Neckmar, leder av Regional Bank Baltikum og Polen, +46 8 614 79 30 Lisa Laine, Media Relations, +358 9 165 42655. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT00180/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT00180/bit0001.pdf