Nordea Life & Pensions fremtidige struktur på plass

Report this content

Nordea Life & Pensions fremtidige struktur på plass Nordea meldte den 30. oktober om dannelsen av et nytt forretningsområde, Asset Management & Life, under ledelse av Christian Clausen. Det nye forretningsområdet ble opprettet gjennom en fusjon av Asset Management og Life Insurance and Pensions. Fra og med i dag vil Seppo Ilvessalo lede Life & Pensions, en ny enhet innen Nordea Asset Management & Life. Jukka Venäläinen er utnevnt til leder for Life & Pensions, Finland, mens Michael Brag, Jørund Vandvik og Gunnar Andersson vil fortsette som ledere for Life & Pensions i henholdsvis Danmark, Norge og Sverige. Etter endringene består Asset Management & Life av seks forretningsenheter: Investment Management, Life & Pensions, Investment Funds, Long Term Savings & Life, Nordic Private Banking og European Private Banking. Life & Pensions inkluderer Tryg Pension (Danmark), Vesta Pensjon (Norge), Livia (Sverige), Nordea Life Finland (Finland), Nordea Zycie (Polen) samt virksomhetene i Luxembourg og på Isle of Man. Det er planlagt å markedsføre Life & Pensions' aktiviteter under Nordeas merkevare. For mer informasjon: Christian Clausen, leder for Asset Management & Life +45 33 33 15 00 Bjarne Rostbøll Christiansen, communications officer +45 33 33 10 79 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00390/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00390/bit0002.pdf