Nordea med historisk lav fastrente

08-03-2016 08:00 | Pressemelding

Nordea kutter fastrenten med inntil 0,15 prosentpoeng for kunder som vil binde renten, og noterer med det et nytt bunnivå i norsk fastrente.

Ny veiledende fastrente for kunder i Nordea Premium, Private Banking og kunder under 34 år blir 1,95 prosent for binding i 3 år.

- Utviklingen i markedsrentene har gjort det mulig for oss å tilby rentebinding på historisk lave nivåer, sier John Sætre, leder av bankvirksomheten i Nordea Norge.

Samtidig senkes rentesatsene også på lån med bindingstid på 5 og 10 år. Fastrente i 5 år prises nå til 2,30 prosent, mens 10-års rentebinding er satt til 2,95 prosent.

-Vi opplever at mange kunder ønsker å orientere seg om alternativer til flytende rente. Det er til syvende og sist kunden selv som må ta beslutningen om det er best med fast eller flytende rente, men vi tror mange vil vurdere fastrente nå som prisen er så lav, sier John Sætre.

Se nordea.no for en fullstendig oversikt over de nye rentesatsene.

Kontaktperson for media:
Christian Steffensen, pressesjef Nordea Norge. Tlf: 40 88 23 73, christian.steffensen@nordea.no

Tags:

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com