Nordea og byen Vilnius undertegner to låneavtaler

Nordea og byen Vilnius undertegner to låneavtaler Nordea Bank og de lokale myndighetene i Vilnius, Litauen har undertegnet avtaler om to lån på totalt rundt EUR 12,7 millioner. Nordea vant anbudskonkurransen som låntakeren la ut. Det ene lånet er på EUR 6,87 millioner og det andre på EUR 5,79 millioner. Løpetiden på begge lånene er sju år. Lånene skal benyttes til å finansiere utvikling av infrastrukturen i Vilnius. - Samarbeidet med Vilnius by styrker vår posisjon som en viktig finansinstitusjon i det litauiske markedet, sier Petri Loikkanen, leder av Nordea Lithuania. Mer informasjon: Petri Loikkanen, Nordea Lithuania, +370 2 361 301, +370 687 888 63 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, +358 9 165 42652 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01110/wkr0002.pdf

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com