• Nordea/

Report this content

[REMOVED GRAPHICS]Nordea Securities reduserer antall medarbeidere og justerer kostnadene i forhold til den nåværende markedssituasjonen Nordea Securities holder på å sluttføre et program for kostnadsreduksjoner som et resultat av de nåværende forholdene i investeringsmarkedet. Dette betyr at rundt 100 medarbeidere i Nordea Securities sies opp. - Vi må strukturere organisasjonen etter den nåværende markedssituasjonen og sikre at Nordea Securities blir en lønnsom og sterk investeringsbank. Som en del av det største finanskonsernet i Norden har Nordea Securities en unik posisjon til å bli en naturlig partner for nordiske bedrifter og institusjoner innenfor plasseringsområdet. Men vi kan bare bli sterke ved å være lønnsomme, sier Frans Lindelöw, leder av Nordea Securities. Antall medarbeidere som blir berørt er rundt 100 av i alt 560 medarbeidere. Oppsigelsene vil berøre alle land og funksjoner i hele Nordea Securities. Prosessen vil bli gjennomført i hvert land hver for seg avhengig av nasjonal lovgivning. Målet er å informere de berørte personene før utgangen av oktober. For mer informasjon: Frans Lindelöw, leder av Nordea Securities, +46 8 407 92 01 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020919BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020919BIT00100/wkr0002.pdf