Nordea tilbyr raskere overførsler fra Sverige

Nordea tilbyr raskere overførsler fra Sverige Bedrifter kan nå motta betalinger fra Sverige to til tre dager raskere etter at Nordea i fjor overtok Postgirot i Sverige. Mer enn 95 % av svenske bedrifter har konto i Postgirot. Postgirot er nå integrert i Nordea, og norske bedrifter vil derfor få betalinger fra Sverige to til tre dager raskere inn på kontoen i Norge. - For en bedrift med et årlig salg til Sverige på 10 millioner kroner, vil dette bety en besparelse på opptil 4.000 - 5.000 kroner årlig, sier Else Lundgreen, leder av Betalingsprodukter i Nordea i Norge. - Det er ikke nødvendig å åpne konto i Sverige for å nyte godt av fordelene. Rent praktisk holder det for våre bedriftskunder å vite at deres kunder i Sverige har konto i vår bank. For noen norske bedrifter kan det være en fordel å ha konto i Postgirot. Bedrifter med konto i Sverige kan følge utviklingen på kontoen elektronisk via Nordea og kan hente hjem midler når de selv ønsker det - det gjøres ved et tastetrykk, sier Else Lundgreen. - Sverige er et av de viktigste eksportmarkedene for norske bedrifter, og mange bedrifter vil kunne nyte godt av fordelen med raskere overførsler, sier Lundgreen. Det kan være fordelaktig for de fleste bedrifter å samle alle betalingene i én bank som dekker hele Norden. Med sine 1.245 bankkontorer har Nordea et godt utbygd kontornett i Norden og er også bredt representert i Baltikum og Polen. Med de nye integrerte betalingsproduktene forventer Nordea å tiltrekke seg flere bedrifter som har Norden som hjemmemarked eller som vil inn på det nordiske markedet. Les mer www.nordea.com/cm. For mer informasjon: Else Lundgreen, leder av 22 48 4824 eller Betalingsprodukter i Norge, 901 09 526 Tore Westhrin, informasjonssjef i 22 48 6365 eller Norge, 951 34 069 Jonas Eneroth, produktansvarlig, + 46 8 534 91727 Cross Border Services, Nordea er det ledende finanskonsernet i Norden og Østersjøområdet, og virksomheten drives gjennom tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea- konsernet har mer enn 10 millioner kunder og 1 245 bankkontorer. Nordea er tilstede i 24 land. Nordea-konsernet er verdensleder innen nettbank, med 3,2 millioner nettbankkunder. Nordea-aksjen er notert i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00610/wkr0002.pdf