Nordeas kvartalsrapport 22. august

Nordeas kvartalsrapport 22. august Nordea offentliggjør resultatet for 2. kvartal torsdag 22. august Pressekonferanse Det vil bli avholdt pressekonferanse i Stockholm kl. 12.30 lokal tid. Pressekonferansen vil bli overført via satellitt til København og Oslo kl.12.30 (lokal tid) og til Helsinki kl.13.30 (lokal tid). Steder Stockholm: Smålandsgatan 24 København: Strandgade 3 Oslo: Middelthunsgt. 17, Majorstuen Helsinki: Aleksanterinkatu 36B Konsernsjef Thorleif Krarup og finansdirektør Arne Liljedahl vil presentere og kommentere rapporten på pressekonferansen. Den holdes på engelsk og overføres direkte på Internett på www.nordea.com. PowerPoint presentasjonen vil også være tilgjengelig på www.nordea.com. Pressekonferansen videooverføres også via satellitten Eutelsat W1 på 10 grader øst, Transponder B2. For pressekonferansen er down-link kanal A 10960, 1700 V For PowerPoint presentasjonen er down-link kanal B 10969, 1700 V FEC 3/4, symbolrate 6.113. Presentasjon for analytikere Det vil bli holdt presentasjon for analytikere i Stockholm kl. 14.30. Sted: Smålandsgatan 24, Stockholm Konsernsjef Thorleif Krarup, finansdirektør Arne Liljedahl og leder for Group Credit and Risk Control Carl-Johan Granvik vil presentere og kommentere rapporten. PowerPoint presentasjonen er tilgjengelig på www.nordea.com. Internasjonal telefonkonferanse for analytikere Det vil bli holdt telefonkonferanse for analytikere med konsernsjef Thorleif Krarup, finansdirektør Arne Liljedahl, leder for Group Credit and Risk Control Carl-Johan Granvik og leder for Investor Relations, Sigurd Carlsen kl. 18.00 CET. For å delta, vennligst ring +44 (0)20 8 240 8248. Du bes registrere deg minst 10 minutter før telefonkonferansen tar til. Passord for konferansen er: Nordea. Konferansen kan avspilles frem til 30. august. For å høre på den, ring +44 (0)20 8288 4459, avspillingskode 642592. Analytikerpresentasjon i London Fredag 23. august er Nordea Securities vert for en presentasjon til analytikere London med finansdirektør Arne Liljedahl, leder for Group Credit and Risk Control Carl-Johan Granvik og leder for Investor Relations Sigurd Carlsen. Vennligst møt opp kl. 11.45. Presentasjonen begynner kl. 12.00. Presentasjonen, inkludert spørsmål og svar, er forventet å vare en time og vil bli etterfulgt av lunsj. Sted: Great Eastern Hotel Bishopsgate/Chancery Rooms Liverpool Street London EC2M 7QN Hvis du ønsker å delta på London-presentasjonen, vennligst registrer deg hos Karina Christensen, Nordea Securities Ltd., faksnummer: +44 (0)20 7630 4870, telefon: +44 (0)20 7808 5760 eller e-post: karina.christensen@nordeasecurities.com For mer informasjon: Erik Evrén, leder for Group Media Relations, +46 8 614 8611 11 Sigurd Carlsen, leder for Investor Relations, +46 8 614 7852 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00420/wkr0002.pdf