Ny pensjonssjef på plass

I dag tiltrer Randi Marjamaa (40) sin nye stilling som administrerende direktør i Nordea Liv.

Randi Marjamaa vil få ansvaret for 245 medarbeidere, 17.000 bedriftskunder og 253.000 privatkunder. Nordea Liv har passert 100 milliarder kroner i midler til forvaltning.

-Jeg gleder meg til å ta fatt og til å være med å utvikle Nordea Liv videre. Den viktigste jobben er å fortsette å oppfylle kundenes ønsker og behov når det gjelder livsforsikringer og pensjonssparing, sier Marjamaa.

Hun kommer fra stillingen som nestleder for Nordeas bankvirksomhet i Norge. Marjamaa etterfølger Jørund Vandvik (60) som går av med pensjon etter å ha ledet selskapet i 18 år. Marjamaa har hatt forskjellige lederstillinger i Nordea siden 2006. Hun har en Master i Economics and Business Administration fra Norges Handelshøyskole i Bergen.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, senior kommunikasjonsrådgiver i Nordea Norge, tlf 99 76 79 96

Tags:

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.